با سلام خدمت شما دوستان عزیز . امروز با آموزش غیرفعال کردن اجرای کدهای پی اچ پی در پوشه های خاص وردپرس در خدمت شما هستیم . در این آموزش میخواهیم به شما بگوییم که چگونه در برخی پوشه های خاص وردپرس خود از اجرای کدها و فایل های PHP جلوگیری کنید . این مسئله به امنیت وبسایت شما کمک خواهد کرد . پیشنهاد میکنم تا انتها با ما همراه باشید . 

آموزش غیرفعال کردن اجرای کدهای پی اچ پی در پوشه های خاص وردپرس با کمک htaccess

یکی از مشکلاتی که اکثرا در وردپرس و سایر سایت ها رخ میدهد آپلود شدن فایل های مخرب توسط افزونه هایی که دارای باگ امنیتی هستند و اجرای آنها و در نهایت هک شدن وبسایت شما میباشد . معمولا این فایل ها در پوشه upload وردپرس آپلود شده و اجرا میشوند و به عنوان یک بکدور راه را برای هکرها در مورد اتصال به مدیریت سایت شما باز میکنند . با استفاده از این آموزش و با قرار دادن چند خط کد در فایل htaccess میتوانید از اجرای این گونه کدهای مخرب جلوگیری کنید . شما باید یک فایل به نام .htaccess  در مسیر های /wp-includes/ و /wp-content/uploads/ ایجاد کرده و کد زیر را درون آن قرار دهید :

<Files *.php>
deny from all
</Files>

پس از انجام این کار از دسترسی اجرای هرگونه فایل با پسوند php در مسیرهایی که فایل htaccess ایجاد شده جلوگیری خواهد شد و این مسیرها ایمن خواهد شد . امیدوارم که از آموزش غیرفعال کردن اجرای کدهای پی اچ پی در پوشه های خاص وردپرس استفاده و لذت کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .