با سلام خدمت شما کاربران گرامی . نسخه جدید گوتنبرگ چیزی در حدود یک هفته پیش منتشر شد . در این مطلب قصد داریم تا درباره نسخه جدید گوتنبرگ و امکانات جدید آن صحبت کنیم . نسخه جدید گوتنبرگ 5.5 میباشد . در این نسخه امکاناتی اضافه شده که به بحث درباره آنها میپردازیم .

نسخه جدید گوتنبرگ و امکانات جدید – نسخه 5.5

چیزی که میتوان تغییر عمده در گوتنبرگ نسخه 5.5 نامید ، اضافه شدن یک بلاک جدید به نام Group میباشد . بلاک جدید Group به شما این امکان را میدهد تا چندین بلاک را درون یک بلاک جا بدهید . این امکان احتمالا برای شما خیلی بهتر و کاربردی تر از بلاک Reusable باشد . میتوان این را هم گفت با استفاده از این بلاک و در صورتی که از Reusable بلاک استفاده کنید صرفه جویی زیادی در زمان شما خواهد کرد .

نسخه جدید گوتنبرگ و امکانات جدید
نسخه جدید گوتنبرگ و امکانات جدید

اگر بخواهیم مثال بزنیم هم به صورت زیر میتوانیم به شما نشان دهیم که یک بلاک پاراگراف و عنوان درون بلاگ Group قرار گرفته اند . در تصویر زیر این مورد قابل مشاهده میباشد :

علاوه بر این مورد در گوتنبرگ 5.5 قابلیت image fill option و چیدمان عمودی نیز اضافه شده است . این کار برای پشتیبانی هر چه بهتر از بلاک های تصویری و متنی میباشد . نسخه جدید و مشکلات رفع شده در وردپرس 5.2 به صورت پیشفرض قرار داده خواهد شد تا کاربران بتوانند بدون نیاز به بروز رسانی گوتنبرگ از امکانات جدید استفاده کنند .

به نظر میرسد در آینده نزدیک امکانات و ویژگی های دیگری را از این ویرایشگر مشاهده خواهیم کرد . خوشحال میشویم اگر شما نیز نظرات خود را با ما در این باره در میان بگذارید .