در بعضی سایت های اینترنتی ما نیاز داریم تا بعضی از صفحاتمون در نتایج گوگل قابل مشاهده نباشد ، حال دلیل این کار میتواند متفاوت باشد و بستگی به صلاحدید مدیریت سایت دارد . بعضی صفحات باید تنها در دسترس کاربرانی که عضو خبرنامه هستند قرار بگیرد و برخی دیگر به دلایل دیگری از دسترس خارج خواهند شد . به همین دلیل امروز برای شما آموزش خارج کردن صفحه از نتایج جستجوی گوگل را آماده کرده ایم .

آموزش خارج کردن صفحه از نتایج جستجوی گوگل

برای انجام این کار میتوانید از روش های مختلفی عمل کنید که در زیر به آنها پرداخته شده است :

 

استفاده از صفحات خصوصی

در وردپرس شما این امکان را دارید که برای صفحات خود رمز گذاشته یا آن ها را به صورت خصوصی تعریف کنید . استفاده از این دو قابلیت به روبات های گوگل اعلام میکند که نباید آنها را در نتایج خود ایندکس کند . همچنین شما میتوانید از افزونه هایی که بر اساس حق عضویت کار میکنند استفاده کنید .

 

صفحات خود را NOINDEX کنید 

برای اینکه صفحات خود رو NoINDEX کنید میتوانید از دو راه این کار را انجام دهید . روش اول به صورت دستی است . برای این کار باید در تگ <head> سایت خود کد زیر را قرار دهید :

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">

این کار هم به گوگل و سایر موتورهای جستجو اعلام میکند که این صفحه را دنبال نکنند ، زیرا محتوایی ندارد که مناسب ایندکس شدن باشد . اگر استفاده و نوشتن کدهای دستی برای شما سخت است میتوانید از افزونه ای مانند Yoast استفاده کنید . در زیر توضیحات مربوط به آن آمده است .

 

صفحات خود را با افزونه Yoast به NOINDEX تبدیل کنید

اگر شما از افزونه Yoast استفاده میکنید در صفحه مدیریت نوشته یا برگه سایت خود اگر به پایین صفحه اسکرول کنید با شکلی مشابه زیر رو به رو خواهید شد . البته این رو هم بگم که این امکان برای نسخه حرفه ای افزونه Yoast است و برای نسخه های رایگان در دسترس نیست .

آموزش خارج کردن صفحه از نتایج جستجوی گوگل
آموزش خارج کردن صفحه از نتایج جستجوی گوگل

 

در این صفحه شما میتوانید مشخص کنید که موتور های جستجو سایت شما را دنبال کنند یا خیر . در نهایت اگر شما از افزونه نسخه حرفه ای yoast استفاده نمیکنید میتوانید به صورت دستی و یا با خصوصی و رمز دار کردن صفحه یا نوشته خود به موتورهای جستجو بفهمانید که قصد ایندکس کردن صفحه مورد نظر را ندارید .

امیدوارم که از مطلب آموزش خارج کردن صفحه از نتایج جستجوی گوگل استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .