امروز میخواهیم روش دریافت ssl رایگان برای سایت وردپرسی را به شما آموزش دهیم . برای این کار نیاز نیست کار خاصی را انجام دهید بلکه باید از هاستینگی اقدام کنید که این قابلیت را داشته باشد .

دریافت ssl رایگان برای سایت وردپرسی

SSL چیست ؟

SSL مخفف عبارت Secure Sockets Layer میباشد . اگر بخواهیم توضیحی درباره اس اس ال بدهیم باید بگوییم که اس اس ال پروتکل اینترنتی برای انتقال ایمن اطلاعات بین مرورگر کاربر و وب سایت هایی که از آنها بازدید میکند میباشد . هر کاربر اینترنتی اطلاعاتی را با سایت هایی که از آنها دیدن میکند رد و بدل میکند . این اطلاعات میتواند خیلی حساس باشد مثل اطلاعات پرداخت ، اطلاعات ورود و … .

زمانی که سایت ها از HTTP استفاده میکنند خطر حمله و دزدی اطلاعات توسط هکرها وجود دارد و اینجا جایی است که HTTPS وارد کار میشود . وب سایت هایی که از HTTPS استفاده میکنند در نوار آدرس مرورگرتان کنار آدرس سایت علامت قفل سبز رنگی مشاهده میشود که در کنار آن عبارت Secure نوشته شده است . این به معنی این است که اطلاعات رد و بدل شده بین مرورگر شما و سایت مورد نظر به صورت رمزنگاری شده و ایمن میباشد . اگر سایت از HTTP استفاده کند عبارت Not Secure در همان نوار بالا به جای عبارت Secure به کاربر نمایش داده خواهد شد . که البته این مورد در تصویر زیر نیز قابل مشاهده است .

 

دریافت ssl رایگان برای سایت وردپرسی
دریافت ssl رایگان برای سایت وردپرسی

 

گواهینامه SSL چگونه کار میکند ؟

SSL از اطلاعات به وسیله رمزنگاری داده در حین انتقال اطلاعات از مرورگر کاربر به وبسایت و بالعکس محافظت میکند . زمانی که کاربر یک سایت دارای HTTPS را بازدید کرد ، مرورگر اولین کاری که میکند این است که تائید میکند که SSL سایت مورد نظر مورد تائید و قابل قبول میباشد . اگر همه بررسی ها با موفقیت به اتمام برسد ، سپس مرورگر از کلید های مخصوص جهت محافظت انتقال داده استفاده میکند . این اطلاعات به سرور وبسایت ارسال میشود و آنجا توسط کلید یکتای SSL رمز گشایی میگردد .

 

هزینه گواهینامه SSL چقدر است ؟

هزینه گواهینامه SSL به صورت سالانه چیزی در حدود 50-200 دلار میباشد که با اوضاع زیبای دلار این موجود شدیدا کمیاب و چند نرخی مجبور خواهید بود هزینه های زیادی را متحمل شوید و لازم به ذکر است که در بعضی موارد دامنه های ملی در تحریم این گونه گواهینامه ها میباشند . به همین دلیل اگر بخواهید بدون دردسر و به صورت رایگان یک گواهینامه SSL رایگان تهیه کنید ما راه زیر را به شما پیشنهاد میدهیم .

 

دریافت ssl رایگان برای سایت وردپرسی

اخیرا شرکت و مجموعه ای اقدام به انتشار پلاگینی جهت دادن اس اس ال رایگان برای کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین کرده است که نام ماژول خود را نیز Let’s Encrypt نامیده اند . این پلاگین چند سالی است که فعالیت خود را انجام میدهد و از لحاظ امنیتی نیز مورد تائید مرورگر های مختلف میباشد . برای دریافت SSL رایگان باید این مورد را از هاست خود بخواهید . ما هم هاستینگ هایی را میشناسیم که SSL رایگان در اختیار مشتریان خود قرار میدهند اما به دلیل اینکه بحث تبلیغات در این آموزش مطرح نیست نمیخواهیم آدرس سایتی را نام ببریم . اما اگر کاربری مایل باشد میتواند درخواست خود را جهت دریافت نمونه ای از این وبسایت ها ارائه کند تا ما آدرس یکی از هاستینگ های ایرانی که این کار را انجام میدهد به شما معرفی کنیم .

امیدوارم از این آموزش استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .