سلام خدمت شما دوستان عزیز . امروز آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence را برای شما عزیزان آماده کردیم . خطر هک شدن در کنار تمامی سایت ها وجود دارد . اگر قبل از هک شدن اقدامات پیشگیرانه را انجام نداده باشید ، مهمترین کار عملیات پس از هک شدن سایت شما میباشد . امروز میخواهیم افزونه ای به نام wordfence که یکی از افزونه های امنیتی در این باره میباشد را به شما عزیزان معرفی کنیم .

آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence

اولین کار برای نصب افزونه این است که از منو افزونه ها گزینه افزودن را انتخاب کنید . سپس میتوانید عنوان wordfence را وارد کنید . با این کار افزونه های با نام وارد شده نمایش داده خواهد شد که افزونه مد نظر خود را انتخاب میکنیم . تصویر افزونه به صورت زیر است :

آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence
آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence

بعد از اینکار باید افزونه های خودتون رو به روز رسانی کنید . توجه کنید که افزونه های قدیمی ممکن است دارای باگ های مختلف باشند و همین باگ ها و مشکلات به سایت شما آسیب وارد کند . در نوار بالای مدیریت سایت شما علامتی شبیه به رفرش وجود دارد که با رفتن بر روی آن به شما اعلام میکند چه تعداد به روز رسانی در انتظار انجام در سایت شما میباشد .

با رفتن به صفحه به روز رسانی ، میتوانید افزونه ها ، قالب و حتی وردپرس خود را به روز کنید .

آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence
آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence

پس از به روز رسانی افزونه ها یک اقدام امنیتی دیگر را میتوانید انجام دهید و آن هم تغییر رمز پایگاه داده وردپرس شما میباشد . از طریق هاست خود رمز را تغییر داده و سپس رمز جدید را در فایل wp-config.php در ریشه سایت خود وارد کنید . کدی که باید در این فایل تغییر کند مشابه کد زیر است که باید رمز را در قسمت passwordgoeshere وارد کنید .

define('DB_PASSWORD', 'passwordgoeshere');

اقدام امنیتی بعدی تغییر رمز مدیریت شما میباشد . اگر رمز مدیریتتان احتمال پیدا شدن دارد میتوانید رمز خود را تغییر دهید . برای انجام این کار از منو کاربران ، بر روی گزینه شناسنامه شما کلیک کرده و سپس رمز خود را تغییر دهید . پس از انجام این کار از منو Wordfence گزینه Scan را انتخاب کنید . سپس بر روی گزینه Start new scan کلیک کنید تا سایت شما را اسکن کند .

آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence
آموزش تعمیر سایت هک شده با Wordfence

پس از اسکن ، نتایج به شما اعلام خواهد شد . شما میتوانید بر اساس راهنمایی های افزونه مشکلات و اخطارهایی که در سایتتان داده شده را رفع کنید . نمونه نتایج اسکن مشابه مورد زیر میباشد :

همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا از افزونه بخواهید تا مشکلات سایت شما را از طریق ایمیل به شما اطلاع دهد . پس از آن ایمیل هایی مبنی بر اخطارهایی که در سایت شما مشاهده میشود از طریق ایمیل ارسال خواهد شد . نمونه ایمیل ها به صورت زیر میباشد :

امیدوارم که از این آموزش استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .