با سلام خدمت شما . امروز آموزش خروج خودکار کاربران بیکار از سایت را برای شما عزیزان آماده کرده ایم . در این آموزش به شما خواهیم گفت که چگونه کاربرانی که مدت زیادی است در سایت شما لاگین کرده اند اما فعالیتی در سایت انجام نمیدهند را از حساب کاربریشان خارج کنیم . این کار باعث امنیت بیشتر حساب های کاربری خواهد شد . پس اگر به امنیت وبسایت و اطلاعات کاربران خود اهمیت میدهید تا پایان کار با ما همراه باشید .

آموزش خروج خودکار کاربران بیکار از سایت وردپرسی

بحث امنیت در سایت شما بسیار مهم است . هستند کاربرانی که از سیستم هایی در مکان های عمومی نظیر کافی نت ها استفاده میکنند و فراموش میکنند که از حساب کاربری خود در سایت شما خارج شوند . متاسفانه افرادی سودجو هم هستند که از اطلاعات کاربران شما سوء استفاده میکنند . برای اینکه جلوی سوء استفاده های احتمالی در این باره را بگیرید میتوانید از روشی که در این آموزش گفته میشود استفاده کنید .

در ابتدا باید افزونه Inactive Logout را نصب و فعال کنید . پس از فعال سازی افزونه از قسمت تنظیمات گزینه ای به نام Inactive Logout اضافه خواهد شد . تنظیمات این افزونه ساده میباشد و چیز زیادی ندارد اما به جهت اطمینان قسمت های مختلف این افزونه را به شما آموزش خواهیم داد . پس از رفتن به صفحه تنظیمات مربوط به افزونه با چیزی مشابه تصویر زیر رو به رو خواهید شد .

خروج خودکار کاربران بیکار از سایت
خروج خودکار کاربران بیکار از سایت

در ابتدای صفحه 2 گزینه وجود دارد . گزینه اول مشخص کننده زمانی است که کاربر غیر فعال از سایت خارج خواهد شد و در قسمت دوم متن مربوط به پیامی که به کاربر نمایش داده خواهد شد را میتوانید قرار دهید . اگر کمی پایین تر از قسمت متن پیغام را مشاهده کنید گزینه های بیشتری از تنظیمات مربوط به افزونه را مشاهده خواهید کرد که آنها را نیز بررسی خواهیم کرد .

خروج خودکار کاربران بیکار از سایت
خروج خودکار کاربران بیکار از سایت

خب به ترتیب گزینه ها را برای شما توضیح خواهیم داد .

Popup Background : شما در صورتی که بخواهید پس زمینه کادر پاپ آپ باز شده را تغییر دهید میتوانید تیک این قسمت را فعال کنید .

Disable Timeout Countdown : این گزینه شمارشگر معکوس برای کاربران غیرفعال را نادیده میگیرد و به صورت مستقیم از حساب کاربری خارج میشود .

Show Warn Message Only : اگر شما نخواهید کاربرانتان به صورت خودکار در صورت غیر فعال بودن از ناحیه کاربری خود خارج شوند و تنها پیغام هشدار به آنها نمایش داده شود میتوانید این گزینه را فعال کنید .

Disable Concurrent Logins : این گزینه یکی دیگر از گزینه های امنیتی خوب دیگر میباشد . اگر این گزینه را فعال کنید ( همانگونه که در تصویر و به صورت پیشفرض نیز فعال است ) ، کاربران به صورت همزمان امکان وارد شدن به یک حساب کاربری از طریق دستگاه های مختلف را نخواهند داشت .

Enable Redirect : به صورت پیشفرض کاربرانی که غیرفعال هستند تنها پاپ آپی به آنها نمایش داده خواهد شد که میتوانند از طریق آن لاگین کنند . اما اگر شما میخواهید بعد از خارج شدن از حساب کاربری آنها را به صفحه ای منتقل کنید میتوانید تیک این قسمت را بگذارید .

ممکن است شما بخواهید برای نقش های مختلف کاربری زمان متفاوتی را تعیین کنید . به فرض مدیر و نویسنده زمان متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند . برای اینکار میتوانید از زبانه دوم در صفحه تنظیمات افزونه که Advanced Management نام دارد استفاده کنید .

خروج خودکار کاربران بیکار از سایت
خروج خودکار کاربران بیکار از سایت

در این قسمت شما میتوانید برای هر نقش کاربری متفاوت تنظیمات خاص خود را داشته باشید . البته کافیست ابتدا نقش کاربری آنها را انتخاب کنید . پس از انجام تغییرات در هر دو قسمت توجه کنید که حتما تغییرات خود را ذخیره کنید . اگر بخواهید عملکرد افزونه را مشاهده کنید پس از اعمال تغییرات میتوانید به سایت خود مراجعه و آن را تست کنید . در ابتدا زمانی که کاربر غیر فعال بماند پاپ آپی به وی نشان داده خواهد شد که دارای شمارشگر معکوس میباشد .

در صورتی که بر روی دکمه Continue کلیک کنید دوباره به ناحیه کاربری خود منتقل خواهید شد . اما اگر کاری انجام ندهید از ناجیه کاربری خود خارج شده و پاپ آپ لاگین وردپرس را مشاهده خواهید کرد .

خروج خودکار کاربران بیکار از سایت
خروج خودکار کاربران بیکار از سایت

امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید . همچنین جهت راحتی شما لینک دانلود و صفحه افزونه در سایت وردپرس در پایین همین مطلب برای استفاده شما عزیزان قرار داده شده است .