چگونه آپدیت خودکار وردپرس را غیر فعال کنید؟

یکی از امکانات وردپرس، به روز رسانی خودکار آن است. هسته وردپرس، افزونه ها و قالب وردپرسی می تواند به صورت خودکار آپدیت شوند.

به روز رسانی وردپرس زمانی اتفاق می افتد که نسخه جدیدی از قالب وردپرس، افزونه ها یا هسته وردپرس منتشر می شود. به روز رسانی وردپرس به صورت خودکار اتفاق می افتد و به شما اطلاع رسانی نخواهد کرد. آپدیت خودکار وردپرس، خوب است؛ اما همین قابلیت، گاهی اوقات دردسرآفرین می شود. یعنی گاها پیش می آید که بعد از به روز رسانی وردپرس خطاهایی پیش می آید یا ناسازگاری هایی مشاهده می شود. به همین دلیل است که افراد تصمیم می گیرند که آپدیت خودکار وردپرس را غیر فعال کنند. در این نوشته غیر فعال سازی آپدیت خودکار وردپرس را به شما آموزش خواهیم داد.

مزایا و معایب آپدیت خودکار وردپرس

آپدیت خودکار وردپرس باعث حفظ ایمنی سایت می شود و از سایت محافظت می کند. در نتیجه اگر امکانش را دارید، اجازه دهید که هسته وردپرس شما به روز رسانی شود تا مشکلات امنیتی برای سایت شما پیش نیاید. البته آپدیت شدن وردپرس همیشه هم خوب نیست و معایبی هم به همراه دارد؛ مثلا گاهی هسته وردپرس می شکند و همه چیز به هم می ریزد و به همین دلیل، بهترین کار غیر فعال کردن به روز رسانی وردپرس است. اگر دوست ندارید در اثر به روز رسانی وردپرس، سایت شما به هم بریزد، بهتر است جلوی آپدیت خودکار وردپرس را بگیرید.

روش غیر فعال سازی آپدیت خودکار وردپرس

در این مطلب، روشی عالی برای غیر فعال سازی آپدیت خودکار وردپرس را یاد می گیرید و می توانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

معرفی یک افزونه عالی برای غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس

برای غیر فعال کردن آپدیت خودکار وردپرس ، به افزونه Easy Updates Manager نیاز دارید. بعد از نصب این افزونه، شما می توانید جلوی به روز رسانی وردپرس را بگیرید.

بعد از دریافت این افزونه، به پیشخوان وردپرس بروید و افزونه موردنظر را بارگذاری کنید. بعد از فعال کردن افزونه Easy Updates Manager در زیر منوی پیشخوان، گزینه ای با عنوان Update Options ظاهر می شود.

 

غیر فعال سازی آپدیت خودکار وردپرس

 

چگونه افزونه Easy Updates Manager را تنظیم کنید؟

برای تنظیم کردن این افزونه، شما باید در بخش Update Options این 6 تب را تنظیم کنید. ما نحوه تنظیم این تب ها را به شما آموزش می دهیم.

 

General Easy Updates Manager

 

General

اولین بخش در تنظیمات این افزونه، بخش General است که گزینه های زیر را در آن مشاهده خواهید کرد :

  • Disable all updates : اگر می خواهید تمام آپدیت های سایت خود را غیر فعال کنید، باید روی دکمه سبز رنگ این قسمت فشار دهید.
  • Automatic updates : در این بخش، شما می توانید تنظیمات بروزرسانی خودکار را انجام دهید؛ مثلا می توانید تعیین کنید که افزونه‌ها، قالب و هسته وردپرس شما هرگز آپدیت نشود.
  • WordPress core updates : در این قسمت، شما می توانید مشخص کنید که به روز رسانی خودکار هسته وردپرس شما وجود داشته باشد یا غیرفعال شود.
  • Plugin updates : این بخش به آپدیت خودکار افزونه های وردپرسی اختصاص دارد. شما می توانید تعیین کنید که افزونه های شما هرگز به روز رسانی نشوند.
  • Theme updates : در این بخش از افزونه شما می توانید مشخص کنید که قالب نصب شده روی سایت شما به صورت خودکار به روز رسانی شود یا اینکه هرگز آپدیت نشود. اگر می ترسید که قالب سایت شما بعد از آپدیت شدن به هم بریزد، امکان به روز رسانی قالب وردپرس را بردارید.
  • Translation Updates : اگر سایت شما چند زبانه است و از بعضی افزونه های انگلیسی استفاده می کنید، در قسمت مقالات سایت، چند زبان اضافه می شود تا مطالب سایت ترجمه شود. در صورت دلخواه، قابلیتهای زبان می توانند به روز رسانی شوند. اگر نمی خواهید زبان های سایت خود را آپدیت کنید، از این بخش اقدام کنید.
  • Core notification e-mails : وقتی این گزینه را فعال می کنید، در هنگام روی کار آمدن نسخه جدید وردپرس، ایمیلی برای اطلاع رسانی برای شما ارسال می شود.
  • Enter comma-separated e-mail addresses : اگر می خواهید اطلاعیه آپدیت وردپرس برای شما ارسال شود، ایمیل خود را در این قسمت وارد کنید.

 

Theme Easy Updates Manager

 

Themes

در این بخش، شما می توانید نوع به روز رسانی قالب ها را مشخص کنید و جلوی به روز رسانی قالب را بگیرید.

 

Logs

بخش Logs به گزارش خطاها و مشکلات سایت اختصاص دارد. شما می توانید این خطاها و مشکلات را در این قسمت مشاهده کنید و آپدیت خودکار وردپرس را غیر فعال کنید.

 

Advanced

بخش Advanced به تنظیمات پیشرفته اختصاص دارد. اگر می خواهید تنظیمات پیشرفته وردپرس در زمینه فعال سازی وردپرس را مشاهده کنید، به قسمت Advanced بروید.

نکته مهمی که درباره آپدیت وردپرس باید بدانید، این است که همیشه نسخه پشتیبان را داشته باشید تا اگر به هر دلیلی، هسته وردپرس، قالب و افزونه سایت شما آپدیت شد، بتوانید سایت را به حالت اول برگردانید. با این کار، سایت شما به هم نمی ریزد و دچار مشکل نخواهید شد.

در این نوشته از سایت آی وحید، با روش غیر فعال سازی آپدیت خودکار وردپرس آشنا شدید. با این کار می توانید جلوی به روز رسانی خودکار وردپرس را بگیرید و از مشکلات آپدیت وردپرس جلوگیری کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید، از شما متشکریم.