ارتباط میان محتوا و سئو

برای سئو کردن و بهینه سازی سایت، باید با تمام نکاتی که منجر به بهبود رتبه سایت شما می شود آشنا شوید. در این نوشته قصد داریم به تاثیر محتوای یک وب سایت بر سئوی سایت بپردازیم.

کار اصلی موتورهای جستجو چیست؟

منظور از موتور های جستجو، سایتهایی نظیر گوگل، بینگ و… است. کار موتورهای جستجو، این است که کاربران اینترنت را راهنمایی کند. در میان موتورهای جستجو، گوگل از همه مهم تر است و باید سایت برای تایید گرفتن در گوگل بهینه سازی شود. کاربران اینترنت، عباراتی که به دنبال آن هستند را در موتورهای جستجو تایپ می کنند و در عرض چند ثانیه، با لیستی از سایتهای مرتبط روبرو خواهند شد. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به این دلیل اهمیت دارد که وب سایت، جزو اولین نتایج گوگل باشد تا کاربران بیشتری را وارد سایت خود کند.

وقتی وب سایتی سئو شده باشد، یعنی اینکه تمام قواعد و قوانین کار را به درستی انجام داده است و به همین دلیل، گوگل آن سایت را جزو اولین سایتهای آن حوزه قرار می دهد. معمولا گوگل، کاربران را به بهترین و حرفه ای ترین سایتها هدایت می کند و سعی در جلب رضایت کاربرانش دارد.

تاثیر محتوا روی سئو

برای اینکه موتور جستجوی گوگل بتواند به وب سایتها، امتیاز دهد، الگوریتم هایی را تعریف کرده است. گوگل، سایتها را با معیارهای مهم در این الگوریتم ها می سنجد. نام الگوریتم های گوگل نیز بسیار خاص است؛ مثلا» الگوریتم پاندا، مرغ مگس خوار و پنگوئن! تعدادی از الگوریتم های گوگل، از تقلب کردن سایت ها جلوگیری می کنند و تعدادی از الگوریتم ها، سرعت روند جستجو را چندین برابر افزایش می دهند. سایت های مختلف برای اینکه در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گیرند و رتبه بهتری داشته باشند، به رقابت می پردازند و گوگل، وظیفه دارد تا با الگوریتم ها و قوانین خود، امتیاز سایتها و سایت های برتر را مشخص کند.

قرار گرفتن در صفحه اول سایت اهمیت زیادی دارد. اغلب کاربران، به سایت هایی مراجعه می کنند که در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند. سایت های موجود در صفحه اول نتایج گوگل، به احتمال 92 درصد بازدید می شوند؛ در حالی که سایتهای موجود در صفحه دوم، تنها 18 درصد شانس دیده شدن دارد. احتمال بازدید از سایتهای موجود در صفحات سوم، چهارم و… بسیار ناچیز است.

محتوا و سئو

ارتباط میان محتوا و سئو

تمام الگوریتم های گوگل، محتوای وب سایت ها را بررسی می کند؛ در نتیجه سایتها می توانند با تولید محتوای باکیفیت رتبه بهتری کسب کنند. وب سایتهایی که محتواهایی غنی و کاربردی دارند، در لیست بهترین سایتها قرار می گیرند و از نظر سئو در جایگاه بهتری هستند. با تمرکز روی محتوای سایت، می توان در صفحه اول گوگل قرار گرفت و بازدید کنندگان بیشتری را به سمت سایت کشاند. گوگل، به شدت به سایتهای بهینه شده علاقه دارد و این سایتها را به دیگران پیشنهاد می دهد. در ادامه این مطلب، نکاتی را می خوانید که به شما کمک می کند محتوایی مناسب برای بهینه سازی سایت خود تولید کنید.

 

با گوگل فکر کن

برای بهبود محتوای سایت خود چه کارهایی باید انجام دهید؟

برای اینکه رتبه سایت شما ارتقا پیدا کند و سایت شما سئوتر شود، باید سعی کنید محتواهای سایت خود را به جذاب ترین، مناسب ترین و استانداردترین حالت ممکن تولید کنید. محتواهای سایت شما باید با الگوریتم های گوگل همخوانی داشته باشد و قوانین مهم، در سایت شما به خوبی رعایت شده باشد. الگوریتم های گوگل بیان می کنند که هر وب سایت، برای تولید محتوای مناسب با موتورهای جستجو باید کارهای خاصی را انجام دهد؛ مثلا این 15 نکته به شما کمک می کند در تولید محتوای سئو شده موفق شوید:

  1. مطلب سایت شما باید جدید و اصیل باشد. نوشتن محتواهایی که موضوعی تکراری دارند، برای موتورهای جستجو چندان جالب نیست.
  2. به هیچ عنوان نباید از محتوای کپی شده در سایت استفاده شود.
  3. گوگل از مقالات ترجمه شده استقبال می کند؛ مخصوصا زمانی که منبع مقاله در آخر متن ذکر شود.
  4. عنوان مطلب را جذاب تر کنید. با انتخاب عنوان جذاب، افراد بیشتری به سایت شما می آیند و گوگل می فهمد که آنها از محتوای شما استقبال می کنند. بهترین عنوان، عنوانی است که کلمه کلیدی در آن به کار رفته باشد.
  5. از تصاویر در نوشته های خود استفاده کنید. وجود عکس های باکیفیت در متن، ذهن مخاطب را درگیر محتوای شما می کند و جذابیت متن را بیشتر می کند.
  6. وجود غلطهای نوشتاری، گرامری و زبانی در نوشته ممنوع است؛ پس نوشته خود را ویرایش کنید.
  7. از تیترها برای خواناتر کردن مطلب خود استفاده کنید. از تگ h1 درعنوان مطلب خود استفاده کنید؛ زیرا این تگ، پراهمیت ترین موضوع را مشخص می کند. موضوعات جزئی تر را با تیترهای دیگر مشخص کنید.
  8. با قرار دادن فیلم، صوت و اینفوگرافیک کاری کنید که افراد زمان بیشتری در سایت شما بمانند.
  9. بهتر است محتوای خود را کامل و جامع بنویسید. محتوای شما بهتر است بین 800 تا 1500 کلمه باشد. داشتن محتوای جامع در سایت، اعتماد کاربران را افزایش می دهد و زمان ماندن آنها در سایت را نیز بیشتر می کند.
  10. در پاراگراف اول متن، کلمه کلیدی را قرار دهید. این کار باعث می شود که هم گوگل و هم کاربر متوجه شود که مطلب شما، دقیقا با عبارتی که او جستجو کرده است تطابق دارد.
  11. می توانید موضوعات مهم در حوزه کاری خود را به صورت آموزش درآورید و در سایت خود قرار دهید.
  12. لینک سازی در محتوا را فراموش نکنید. حداقل 2 تا 3 لینک داخلی از کلمات یک متن به صفحات دیگر وب سایت خود داشته باشید. لینک دهی باعث بهبود رتبه سایت می شود.
  13. از دکمه های شبکه های اجتماعی استفاده کنید و از کاربران خود بخواهید تا این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارند و در انتشار علم نقش داشته باشند.
  14. چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید. از کلمه کلیدی و عباراتی که با کلمه کلیدی هماهنگ هستند در متن خود استفاده کنید. لازم است که کلمه کلیدی را در پاراگراف آخر مطلب خود نیز تکرار کنید.
  15. محتوای خود را به قالب های دیگر نظیر pdf درآورید تا افراد بتوانند آن را از سایت شما دانلود کنند و متن شما را در زمانهای دیگر نیز مطالعه کنند. با این کار به بازدید کنندگان سایت خود نشان می دهید که به وقت آنها احترام می گذارید.

در این نوشته به ارتباط محتوا و سئو و 15 نکته برای تولید محتوای سئو شده پی بردید. از اینکه تا پایان این نوشته با وب سایت آی وحید همراه بودید از شما متشکریم.