امروز میخواهیم درباره سیستم نظرات و سئو با شما عزیزان صحبت کنیم . خیلی از کاربران در این مورد از ما سئوال پرسیده بودند و همزمان yoast نیز صحبتی در این باره مطرح کرده بود که تصمیم گرفتیم با کمک گرفتن از این سایت و یک جمع بندی کامل به نتیجه ای مثبت برسیم . پیشنهاد میکنم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .

سیستم نظرات و سئو

شما در وردپرس این امکان را دارید که به کاربران خود اجازه نظر درباره مطالب خود را بدهید و یا اینکه آنها را از نظر دادن منع کنید و این قابلیت در تنظیمات وردپرس در ناحیه مدیریت سایت شما میباشد . بعضی از افراد این عقیده را دارند که وجود سیستم نظر برای سایت باعث کاهش سرعت سایت میشود که البته منظور بیشتر سایر سیستم هایی مانند Disqus است که امکان نظر دادن درون سایت شما را میدهند و جدا از وردپرس است . برخی دیگر نیز معتقد هستند که این قسمت از سایت باعث اثر گذاشتن بر روی سئو سایت شما خواهد شد .

اگر بخواهیم در این باره صحبت کنیم و پاسخی به تاثیر بخش نظرات سایت روی سئو بدهیم باید بگوییم که بله ، قطعا سیستم نظر سایت شما بر روی سئو سایت نیز اثر میگذارد . سیستم هایی مانند Disqus سرعت سایت شما را تا حد قالب توجهی کند میکند . مخصوصا که نصفه و نیمه در ایران فیلتر است و البته ممکن است از سرویس های گوگل استفاده کند که آن هم به دلیل تحریم در ایران باز زمانی برای لود شدن گرفته و در نهایت بارگزاری نمیشود . در نهایت به دلیل اینکه بر روی سیستم شخصی اکثر افراد بازدیدکننده به خوبی باز نمیشود تاثیر بد خود را خواهد گذاشت . سرویس Disqus امکانات جالبی دارد اما بهتر است که از آن استفاده نشود .

در عوض سیستم نظرات خود وردپرس با مخلوط کردن افزونه هایی که ویژگی rich snippet دارند باعث بهبود امتیاز دهی نظرات و سئو سایت شما میشوند . فقط باید به بحث سرعت نیز توجه شود زیرا در سال های اخیر گوگل امتیاز زیادی برای سرعت لود صفحات در نظر گرفته است .

همچنین لازم به ذکر است که yoast در افزونه های خود قابلیت هک نظرات وردپرس را قرار داده ، البته هک در اینجا به معنای افزودن امکانات است ! امیدواریم که از مطلب سیستم نظرات و سئو استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .