امروز مطلب بررسی ترافیک جستجوی تصویر در گوگل آنالایتیک را برای شما آماده کردیم . با این آموزش شما خواهید توانست ترافیکی که از سمت جستجوی تصاویر به ورود به سایت شما ختم میشود را مشاهده کنید . این مورد برای مدیریت هر چه بهتر تصاویر شما کاربرد خواهد داشت .

بررسی ترافیک جستجوی تصویر در گوگل آنالایتیک

اگر شما عبارت آی وحید را در تصاویر گوگل جستجو کنید با صفحه ای مشابه تصویر زیر رو به رو خواهید شد .

بررسی ترافیک جستجوی تصویر در گوگل آنالایتیک

واقعا یادش بخیر ! 🙂 همانطور که اطلاع دارید یک کاربر میتواند از طرق مختلف ویدیو ، تصویر ، وب در نوار جستجو وارد سایت شما شود . الان به دلیل اینکه بحث ما بر روی تصاویر هست کار به نتایج دیگر نداریم و فقط روی این موضوع بحث میکنیم . زمانی که عکسی در صفحه نتایج جستجوی گوگل مشاهده میکنید با کلیک کردن روی تصویر این امکان را خواهید داشت به صفحه ای که تصویر در آن وجود دارد منتقل شوید و مطلب را به صورت کامل به همراه تصویر مشاهده کنید . خب حالا ما میخواهیم بدانیم چه تعداد کاربران از طریق تصاویر سایت و جستجوی آنها در گوگل جذب سایت ما شده اند . برای اینکار ابتدا باید درون گوگل آنالایتیک لاگین کنید . همانگونه که میدانید به دلیل تحریم ایران توسط شرکت گوگل اکثر سرویس های آن برای ایرانیان در دسترس نمیباشد . یکی از آن سرویس ها گوگل آنالایتیک است که برای استفاده از آن باید با نرم افزار تغییر آی پی به آن لاگین کرد .

بررسی ترافیک جستجوی تصویر در گوگل آنالایتیک
بررسی ترافیک جستجوی تصویر در گوگل آنالایتیک

پس از ورود در نوار کناری از قسمت Acquisition گزینه All Traffic و در نهایت Source/Medium را انتخاب میکنیم . در این قسمت تمامی منابعی که بر اساس آن ورودی به سایت آمده را مشاهده میکنیم اما هدف ما در حال حاضر بررسی ورودی از طریق جستجوی تصویری در گوگل میباشد . به همین منظور باید به دنبال  google images / organic بگردیم . در صورتی که این مورد را در جدول موجود در صفحه پیدا نکردید میتوانید از قسمت جستجوی بالای این جدول کمک بگیرید . در صورتی که جعبه جستجو را نیز پیدا نمیکنید بهتر است نگاهی به تصویر زیر بیندازید .

حتی میتوانید میزان نتایج نمایش داده شده را افزایش دهید تا در صورت وجود مورد تصاویر گوگل این گزینه نیز مشاهده شود . پس از پیدا کردن گزینه مد نظر ما میتوانیم به تفسیر درباره آن بپردازیم .

در این تصویر مشخص است که در این وبسایتی که آمار آن را بررسی میکنیم 30 یوزر ( کوکی ) از طریق نتایج جستجوی تصویری وارد سایت شده اند . البته نرخ فرار هم برای این موارد جستجو 100% بوده است زیرا تصاویر ، آن تصاویری نبوده که دنبالش بوده اند و یا مطالب برایشان جذاب نبوده است . ممکن است که تصویر برای این وب سایت از اهمیت چندانی برخوردار نبوده است . شاید تصاویر در وبسایت دیگری بوده و کاربر فقط لینک به آن تصاویر را در سایت خود قرار داده است .

اگر شما هم به دنبال بررسی و دریافت آمار دقیقی از نتایج جستجوی تصویری و ورود کاربر از طریق آن به سایت خود هستید ، گوگل پیشنهاد مناسبی به شما در این زمینه میکند . فقط کافی است در قسمت گزارشات به دنبال google images / organic بگردید . امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی برده باشید .