اگر صاحب یک وب سایت وردپرسی باشید، به خوبی می دانید که تعداد زیادی افزونه در وردپرس وجود دارد. کافی است سری به مخزن وردپرس بزنید تا با تعداد بی شمار این افزونه ها مواجه شوید. تعداد افزونه های وردپرسی به قدری زیاد است که گاهی باعث سردرگمی کاربران و صاحبان سایتهای وردپرسی می شود؛ با شناخت بهترین افزونه های وردپرس ، افراد می توانند بهترین گزینه و کارآمدترین افزونه را برای وب سایت خود انتخاب کنند. از شما می خواهیم در این نوشته با آی وحید همراه شوید تا بهترین افزونه های وردپرس را بشناسید.

بهترین افزونه های وردپرس

 

افزونه هایی که در ادامه می خوانید، از نظر دیدگاه کاربران و عملکرد، بهترین هستند:

افزونه Yoast Seo :

برای سئو کردن سایتتان، هیچ افزونه ای مانند Yoast Seo  کاربردی و خوب نیست! به کمک این افزونه، می توانید کلمات کلیدی مطالب خود را انتخاب کنید، عکسهای سایتتان را بهینه کنید و بتوانید رتبه وب سایت خود را در گوگل بهبود دهید.

افزونه Contact Form 7 :

فرم تماس 7 یا Contact Form 7، افزونه ای است که به ما کمک می کند فرم های تماس متعددی بسازیم و آنها را در سایت خود قرار دهیم. فرم تماس 7، صفحه ساز ندارد و با کد کوتاه (Short Code) برای شما صفحاتی زیبا می سازد. در فرم تماس 7، شما می توانید اکثر فیلدهای موردنیاز را به فرم تماس خود اضافه کنید. گرفتن شماره تماس، آدرس، آپلود فایل توسط مشتری، چک باکس، دکمه های رادیویی و… از جمله امکانات این افزونه هستند. برای فرم تماس 7، افزونه های زیادی وجود دارد که قابلیتهای این افزونه کاربردی را بیشتر کرده اند؛ مثلا می توان درگاه پرداخت را به فرم تماس خود اضافه کنید و در فرم تماس سایتتان، از افراد پول دریافت کنید.

افزونه Akismet :

این افزونه توسط شرکت اصلی سازنده وردپرس ساخته شده است. Akismet نوعی افزونه امنیتی است که باعث می شود ربات ها نتوانند در سایت شما نظر بگذارند. Akismet یک ضد هرزنامه قوی است که وب سایت شما را از نظرات هرز پاکسازی می کند.

افزونه Tiny MCE Advanced :

ادیتور پیش فرض وردپرس، در حالت عادی امکانات زیادی ندارد و به همین دلیل، ما نمی توانیم ویرایش های حرفه ای را روی متن های خود انجام دهیم؛ مثلا گزینه Justify در حالت عادی در وردپرس وجود ندارد یا انتخاب فونت و سایز متن در ویرایشگر پیش فرض وجود ندارد؛ اما با نصب افزونه Tiny MCE Advanced، می توانید بخش های جدید را به ادیتور وردپرس اضافه کنید و ویرایشگری حرفه ای برای ویرایش متن های خود داشته باشید.

افزونه WP Optimize :

اگر می خواهید سایت وردپرسی شما بهینه سازی شود و پایگاه داده آن به صورت خودکار از داده های غیر ضروری پاک شود، افزونه WP Optimize را نصب کنید. با نصب این افزونه، هم سرعت سایت شما بیشتر می شود و هم کارآیی آن افزایش پیدا می کند.

افزونه Google XML Sitemap :

وقتی ما سایت خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت می کنیم، برای اینکه روند ایندکس شدن مطالبمان سریع تر اتفاق بیفتد، باید نقشه سایت خود را نیز در سرچ کنسول ثبت کنیم. افزونه Google XML Sitemap به ما کمک می کند که به راحتی بتوانیم نقشه سایت خود را بسازیم و تنظیمات آن را درون این افزونه انجام دهیم. سپس می توانیم نقشه سایت خود را در سرچ گوگل ثبت کنیم تا روند ایندکس شدن مطالب ما سریع تر شود.

افزونه WP Super Cache :

وقتی مطالب سایتهای وردپرسی زیاد باشد، داده های اضافی و ناکارآمد زیادی تولید می کند که این موضوع، باعث سنگین شدن سایت ما می شود. سنگین شدن سایت باعث می شود که سرعت سایت ما به شدت افت کند و زمان زیادی طول بکشد تا سایت لود شود. این افزونه به ما کمک می کند که فایل های اضافی را حذف کنیم و سرعت سایت خود را افزایش دهیم.

افزونه Google Analytics Dashboard Plugin For WP By MonsterInSights :

برای نصب گوگل آنالیتیکس روی سایت خود، می توانیم از این افزونه استفاده کنیم. این افزونه آمارهای مهم گوگل آنالیتیکس را به ما نشان می دهد و ما را از مراجعه دائم به سایت گوگل آنالیتیکس بی نیاز می کند.

افزونه Updraft Plus WordPress BackUp Plugin :

افزونه Updraft Plus WordPress BackUp Plugin به ما این امکان را می دهد که بتوانیم از تمامی فایل های وردپرسی خود و پایگاه داده سایتمان در زمانهای مشخصی، بک آپ گیری کنیم. زمان بک آپ گرفتن را هم می توانیم خودمان مشخص کنیم. امکان جالبی که این افزونه به ما می دهد، این است که ما می توانیم آن را به گوگل دراپ یا دراپ باکس خود متصل کنیم تا بک آپ ها داخل آن ذخیره شوند و هاست سایت ما دیگر توسط بک آپ های متعدد، سنگین نشود.

افزونه Duplicate WordPress Migration Plugin :

بسیاری از اوقات، برای انتقال سایت وردپرسی خود به هاست دیگر یا ایجاد کپی از سایتمان باید زمان زیادی را صرف کنیم. افزونه Duplicate WordPress Migration Plugin به ما کمک می کند که از وب سایت خود بسته نصبی بسازیم که بتوانیم وب سایت خود را به راحتی به هاست دیگر منتقل کنیم. این افزونه، روند کپی گرفتن از سایت را آسان تر می کند.

بهترین افزونه های وردپرس

در این نوشته با بهترین افزونه های وردپرس آشنا شدید. با توجه به نیاز وب سایت خود، اقدام به نصب این افزونه های کاربردی کنید و راحتی کار با سیستم وردپرس را تجربه کنید. آنچه در این نوشته خواندید، با استفاده از وب سایت رسمی وردپرس یعنی wordpress.org نوشته شده است. افزونه هایی که در این مطلب با آنها آشنا شدید، جزو بهترین و پرطرفدارترین افزونه ها هستند که کاربران زیادی از این افزونه ها، رضایت کامل داشته اند.