آموزش افزودن تائیدیه سنی در وردپرس

بعضی سایت ها محتوایی دارند که ممکن است محدودیت و یا حداقل رده سنی نیازمند خودش داشته باشد و کاربر باید پس از تائید آن که سنش از میزان حداقل مورد نیاز سایت بالاتر است بتواند به محتوای سایت دسترسی داشته باشد . برای ما مهم نیست که چه محتوایی میخواهد درون سایت به کار رود اما به درخواست بعضی کاربران آموزش افزودن تائیدیه سنی در وردپرس را برای شما آماده کرده ایم .

برای انجام این کار باید ابتدا افزونه Age Gate را نصب و فعال کنید . این افزونه در مخزن وردپرس بیش از 7 هزار نصب فعال داشته و با نسخه پی اچ پی 5.6 و بالاتر از آن سازگاری دارد . همچنین یکی از مهمترین ویژگی افزونه سئوپسند بودن آن است ، به گونه ای که روبات موتورهای جستجو از بررسی سنی مصون هستند و به راحتی میتوانند عملیات خزیدن را در سایت شما انجام دهند . پس از نصب افزونه منویی در مدیریت وردپرس شما به نام Age Gate نمایان خواهد شد که با کلیک کردن روی آن میتوانید وارد تنظیمات افزونه شوید .

 

آموزش افزودن تائیدیه سنی در وردپرس

 

در زبانه اول این افزونه شما این امکان را خوهید داشت که حداقل سن مجاز برای بازدید از مطالب بلاگ سایت خود را مشخص کنید ، محدودیت را برای تمام محتواها و یا محتوای خاص اعمال کنید . دکمه های نمایش داده شده در فرم بازشده را به کاربر نمایش دهید ، میزان کوکی و ذخیره اطلاعات مربوط به سن را مشخص کنید و سایر تنظیماتی که در این صفحه موجود میباشد . به صورت پیشفرض پیغام نمایش داده به صورت زیر خواهد بود .

 

آموزش افزودن تائیدیه سنی در وردپرس

 

کاربر در صورتی که بر روی Yes کلیک کند یعنی سن بالای 21 سال و حداقل سن مجاز جهت بازدید از محتوای سایت را دارد و در صورتی که گزینه No انتخاب شود یعنی سن کاربر مناسب دیدن محتوای سایت نمیباشد و در نتیجه محتوایی به کاربر نمایش داده نخواهد شد . اگر شما بخواهید متن نمایشی به کاربر را سفارشی سازی کنید این کار را میتوانید از طریق زبانه Messaging انجام دهید . در این قسمت امکان ویرایش متن پیغام ها وجود خواهد داشت .

 

آموزش افزودن تائیدیه سنی در وردپرس

 

در صورتی که نیاز دارید رنگ و لعابی به ظاهر کار دهید ، میتوانید از زبانه سوم یعنی Appearance این کار را انجام دهید . امکان رنگبندی و انتخاب تصویر برای پس زمینه و کارهای ویرایشی دیگر مانند میزان شفافیت تصویر و … از این قسمت قابل انجام میباشد .

 

 

پس از انجام این کارها ظاهر قضیه در دمو ما به صورت زیر خواهد شد :

 

آموزش افزودن تائیدیه سنی در وردپرس

 

اگر بخواهید میتوانید امکانات سفارشی تر و تخصصی تری نیز به این صفحه و افزونه خود اضافه کنید . تنها کافیست تا به زبانه Advance بروید و استفاده از جاوا اسکریپت افزونه را فعال کنید . این گزینه برای بعضی از هاستینگ ها که مشکلاتی با افزونه دارند میتواند به سایت شما کمک کند تا دچار مشکل نشوید . پس از آنکه تنظیمات خود را انجام دادید میتوانید بعضی از نوشته های خود را محدود به این تائیدیه سنی کنید . تغییری که پس از نصب افزونه در صفحه ویرایشگر نوشته شما رخ خواهد داد اضافه شدن گزینه ای مربوط به افزونه در قسمت باکس انتشار مطلب میباشد . گزینه ای که در تصویر زیر نیز قابل مشاهده میباشد .

 

آموزش افزودن تائیدیه سنی در وردپرس

 

شما در پایین همین نوشته میتوانید لینک دانلود و صفحه افزونه را در مخزن افزونه های وردپرس پیدا کنید . امیدوارم که از این مطلب آموزشی استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .