گوتنبرگ ویرایشگر جدیدی از وردپرس است که نسل جدیدی در میان ویرایشگر ها را به وجود آورد . در این میان یک مشکل که میتوان آن را ضعف نامید عدم امکان قرار دادن نمادهای خاص درون یک نوشته به سادگی میباشد . به همین خاطر امروز آموزش افزودن کاراکترهای خاص درون نوشته وردپرس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم . این آموزش به دو صورت با افزونه و بدون افزونه میباشد .

آموزش افزودن کاراکترهای خاص درون نوشته وردپرس بدون افزونه

در صورتی که علاقه ای به اضافه کردن و نصب افزونه اضافی بر روی سایت خود ندارید و میخواهید کاراکترهایی مانند © یا ® و سایر نمادهای دیگر از جمله واحد های ارزی و … را به نوشته خود اضافه کنید میتوانید علائم خود را مشابه زیر وارد کنید :

باید توجه کنید حتما انتهای علائم خود را با ; به پایان برسانید . در این حالت نتیجه به صورت زیر نشان داده خواهد شد :

آموزش افزودن کاراکترهای خاص درون نوشته وردپرس

این علائم زمانی به خوبی جواب میدهند که در حالت لیست قرار گرفته باشند . ممکن است شما از خود سئوال کنید که من چگونه نوشته این علائم را پیدا کنم . برای اینکار میتوانید از لیست کاراکترهای خاص از سایت w3 استفاده کنید .

آموزش افزودن کاراکترهای خاص درون نوشته وردپرس با افزونه

در صورتی که نیاز به نصب افزونه جهت راحت تر شدن کار خود دارید ما در این نوشته افزونه ای را به شما عزیزان معرفی میکنیم . فقط کافیست افزونه Insert Special Character را نصب و فعال کنید . این افزونه بر روی سایت های وردپرسی با نسخه 5.2 به بالاتر قابل نصب خواهد بود . پس از فعال سازی و نصب افزونه در نوار ابزار بالای بلاک بند گزینه ای به نام Special Characters اضافه خواهد شد . در تصویر زیر این گزینه قابل مشاهده میباشد .

آموزش افزودن کاراکترهای خاص درون نوشته وردپرس

همچنین کلید ترکیبی و میانبر دسترسی به این بخش Ctrl+O میباشد . پس از اتخاب این گزینه لیستی از کاراکترهای خاص به شما نمایش داده خواهد شد .

آموزش افزودن کاراکترهای خاص درون نوشته وردپرس

در این مرحله باید به دنبال کاراکتر خود بگردید و با انتخاب آن ، کاراکتر را به نوشته خود اضافه کنید .

به همین سادگی ! شما میتوانید یک کاراکتر خاص را به نوشته خود اضافه کنید . لینک دانلود افزونه و صفحه رسمی آن در مخزن دانلود افزونه های وردپرس برای شما در پایین همین نوشته قرار داده شده که میتوانید از آن استفاده کنید . امیدوارم از این مطلب آموزشی استفاده کافی برده باشید . خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید .