امروز آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس رو برای شما آماده کرده ایم . ارز امروزه به بحث مهمی تبدیل شده است و همین خاطر نیاز ما را به تبدیل روزانه ارز بیشتر از پیش تشدید میکند . شاید شما یک سایت فروشگاهی به نرخ ارزهای مختلف داشته باشید که به فرض بخواهید قیمت را از دلار به یورو تبدیل کرده و به مشتری نشان دهید و یا اینکه به کاربر این امکان را بدهید که بتواند ارز های مختلف را به یکدیگر تبدیل کند . در این مطلب ما قصد آموزش این چنین کاری را برای شما عزیزان آی وحیدی خواهیم داشت .

آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس

این آموزش مناسب انواع مختلف سایت ها از جمله فروشگاه های آنلاین ، سایت های خدماتی و حتی بلاگ های معمولی با وردپرس میباشد . اگر بخواهیم برای کاربردهای این آموزش مثال بزنیم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • فرض کنید یک سایت فروشگاهی دارید که میخواهید اجناس با ارز های مختلف را به فروش برسانید و یا قیمت با دلار ثبت کرده و به قیمت پوند بفروشید .
  • فرض کنید یک بلاگ مسافرت و خدمات مسافرتی دارید و به کاربران خود میخواهید این امکان را بدهید که ارز های خود را به هم تبدیل کنند تا مدیریت هزینه را بتوانند به نحو احسن انجام دهند .
  • سایت های اقتصادی و بانکی ممکن است بخواهند تبدیل ارز را در سایت خود داشته باشند .

موارد بالا جزو معدود موارد استفاده این افزونه میباشد .

برای افزودن مبدل ارز به وردپرس شما بایستی افزونه Currency Converter را نصب و فعال کنید . پس از انجام اینکار از منوی تنظیمات نام گزینه افزونه که به نام خودش نیز میباشد پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات افزونه شوید . پس از رفتن به صفحه تنظیمات شما باید یک API از سایت اعلام شده توسط افزونه دریافت کنید که در تصویر زیر مشخص میباشد .

آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس
آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس

پس از دریافت API باید چیدمان مبدل ارز خود را مشخص کنید . 4 نوع چیدمان مختلف برای اینکار وجود دارد . که البته 4 مورد در تصویر زیر مشخص است .

آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس
آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس

پس از انجام کار مطمئن شوید که ذخیره تغییرات را میزنید وگرنه تغییراتتان ذخیره نخواهد شد . در زبانه بعدی شما میتوانید مقدار پیشفرض برای مبدل ارز را تعیین کنید . شما میتوانید چندین ارز را فعال کنید یا فقط از یک ارز استفاده کنید که بیشتر بستگی به علاقه و استفاده خودتان دارد .

زبانه بعدی نیز به همین صورت میباشد .

آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس
آموزش افزودن مبدل ارز به وردپرس

در زبانه آخر شما امکان این را خواهید داشت که تنظیمات را به حالت اولیه برگردانده و از اول تنظیمات را انجام دهید .

حتما توجه داشته باشید پس از انجام کلیه تغییرات حتما بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید تا آنها ذخیره شوند .

نمایش مبدل ارز

برای اینکه بخواهید مبدل ارز را در سایت خود نمایش دهید میتوانید از ابزارک ها استفاده کنید و یا در هر قسمت دیگر از شورت کد زیر استفاده کنید :

[cbcurrencyconverter]

همچنین این افزونه سازگاری با ووکامرس رو داره . شما میتوانید از تنظیمات افزونه به زبانه Integration رفته و سپس تیک مقابل گزینه ووکامرس را بگذارید .

پس از ذخیره اگر به فروشگاه بروید میتوانید از سازگاری و عملکرد افزونه مطمئن شوید .

شما به راحتی میتوانید با این افزونه کار کنید و قیمت های خود را اعمال کنید بدون نگرانی از اینکه برای هر ارز باید تک تک قیمت ها وارد شود . امیدوارم که از این مطلب آموزشی استفاده کافی و کامل برده باشید . خوشجال میشویم که نظر خود را درباره مطالب آی وحید با ما مطرح کنید .