7 نکته مهم و موثر در بهبود تجربه کاربر

تجربه کاربر، یکی از آن موارد مهمی است که شما باید به عنوان مدیر سایت به آن توجه کنید. تجربه کاربر به صورت مستقیم با افزایش فروش و بیشتر شدن سود شما رابطه دارد و این وظیفه شما است که سفر لذت بخشی را برای مخاطبان سایت خود ایجاد کنید.

ux تجربه کاربر

 

اگر تاکنون کنجکاو بوده اید تا در مورد راه های افزایش فروش و یا جذب تعداد مخاطبین بیشتر بدانید این مقاله به شما اطلاعات مناسبی خواهد داد. یکی از نکاتی که  باعث افزایش فروش شده و تعداد مخاطبین بیشتری را به سمت وب سایت شما می کشاند UX است که مخفف User experience  است و به معنی “تجربه کاربر” می باشد. تجربه کاربر در افزایش فروش و یا جذب علاقه مندان و همچنین در بهبود سئوی سایت تاثیر زیادی خواهد داشت. با ما همراه باشید تا در ادامه به نکات ارزشمندی در مورد بهبود تجربه کاربر را برایتان بازگو کنیم.

 

با 7 نکته مهم و موثر در بهبود تجربه کاربر آشنا شوید !

 

1- گرافیک: یکی از نکات مهم در تجربه کاربران بهبود گرافیک وب سایت شما است. احتمالا وبسایت های زیادی را دیده اید که از چندین رنگ به صورت همزمان در یک صفحه استفاده کرده اند و این مورد نه تنها زیبا و دلنشین نیست بلکه باعث عدم تمرکز و گیج شدن کاربر نیز می شود. بازدیدکنندگان از سایت های جذاب استقبال خواهند کرد.

2- فونت: یکی دیگر از موارد مهم در وبسایت هایی که دارای بخش محتوا و مقالات هستند انتخاب فونت مناسب و استاندارد است. انتخاب فونت های مناسب باعث می شود چشم کاربران هنگام خواندن مقالات خسته نشود و همچنین باعث خوانایی بیشتر مطالب می شود.

3- معماری: یکی دیگر از نکات مهم در تجربه ی کاربران طراحی معماری مناسب و در دسترس بودن بخش های مختلف وب سایت است. برای کاربران خیلی مهم است که به موضوع و یا بخش مورد نظر خود به سرعت و به آسانی دسترسی پیدا کنند و درگیر پیچیدگی نشوند، در غیر این صورت وبسایت شما را ترک خواهند کرد. پس برای اینکه بازدیدکنندگان سایتتان  در شما احساس راحتی کنید باید به معماری سایتتان توجه کنید.

 

7 نکته مهم و موثر در بهبود تجربه کاربر

 

4- منوها: منوهای وب سایت یکی از بخش هایی است که اکثر طراحان و یا مدیران وب سایت ها به آن توجه نمی کنند و در اکثر وب سایت ها یک الگوی تکراری دیده می شود. منوهای یک وبسایت باید به گونه ای باشد که وقتی کاربری برای اولین بار به آن وارد می شود با نگاه کردن به منوها متوجه موضوع و هدف آن وب سایت شود و همچنین به بخش های مختلف به راحتی دسترسی پیدا کند؛ پس باید بتوان تمام موارد را در منوهای سایت گنجاند تا کاربر دچار زحمت نشود. نکات طراحی منوهای وب سایت را در سایت آی وحید بخوانید.

5- صفحات 404: احتمالا کاربران زیادی در روز با صفحه ی 404 وبسایت ما مواجه می شوند و مطلب یا صفحه ای را پیدا نمی کنند، اما اکثر وبسایت ها به راحتی از این صفحه چشم پوشی می کنند و به آن بی توجه هستند.

از جمله کارهای مفید این است که  می توان در این صفحه امکاناتی را برای کاربران قرار داد و یا با استفاده از طرح های گرافیکی به این صفحه زیبایی خاصی بخشید تا کاربران تجربه ی بهتری را با دیدن این صفحه داشته باشند.

6- سرعت: سرعت وبسایت یک پارامتر مهم در تجربه ی کاربران و همچنین بسیار موثر در سئو است. هیچکس دوست ندارد برای رسیدن به مطلبی هرچند مهم مدت زیادی را منتظر بارگذاری یک وبسایت بماند، پس همین امروز سرعت وبسایت خود را بازبینی کنید و آن را ارتقا ببخشید.

 

7 نکته مهم و موثر در بهبود تجربه کاربر

 

7- راهنمای مسیر: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در صفحات یک وبسایت گم شده باشید و راهی برای بازگشت غیر از بستن صفحه ی وبسایت وجود نداشته است. در چنین مواردی راهنمایی مسیر می تواند بسیار کمک کند تا کاربران به راحتی بتوانند از سایت استفاده کنند و به بخش مورد نظر خود منتقل شوند.

 این 7 نکته بسیار مهم هستند و باعث می شوند که کاربران از حضور در سایت شما لذت ببرند و حس خوبی نسبت به سایت شما داشته باشند.

خلاصه مطلب

با 7 نکته مهم و موثر در بهبود تجربه کاربر آشنا شدید. نکات بهبود تجربه ی کاربر بسیار زیاد است اما در این مقاله 7 مورد از مهمترین آنها را که به راحتی قابل بهبود بخشیدن هستند نام بردیم. با رعایت این نکات می توانید تجربه لذت بخشی برای کاربران خود ایجاد کنید و کاری کنید که آنها به سایت شما بازگردند. از اینکه تا انتهای این نوشته با آی وحید همراه بودید از شما ممنونیم.