امروز میخواهیم 3 دلیل برای اثبات خارق العاده بودن کد باز برای شما مطرح کنیم . کد باز به سیستم ، افزونه و هر فایلی گفته میشود که تمامی کدهای به کار رفته در آن در دسترس شما باشد . شما بتوانید آن را تغییر دهید ، ارتقاء داده و چیزی از داخل آن حذف کنید و به آن بیافزایید . مانند وردپرس که یکی از سیستم های مدیریت محتوای متن باز میباشد .

3 دلیل برای اثبات خارق العاده بودن کد باز

 

خب میرویم سراغ معرفی دلایل به شما عزیزان :

 1- کد باز راهی برای دانش و پیدا کردن راه حل های جدید میباشد . 

ما معتقدیم که اوپن سورس یا همان کد باز بهترین راه برای کسب دانش جدید و پیدا کردن راه حل در زمان برخورد با مشکل میباشد . دو دست بهتر از یک دست است . دانش دو یا چند فرد همیشه بیشتر از دانش یک فرد تنها میباشد . مخصوصا اگر این افراد از سازمان های مختلف باشند باعث میشود اطلاعات در زمینه های مختلف با هم ترکیب شده و به راه حل بهتری دست پیدا کنند . در نهایت باعث سود پروژه خواهد شد .

کارکردن با یکدیگر برای رسیدن به یک راه حل همیشه بهتر به نتیجه میرسد و اگر پروژه شما اوپن سورس باشد میتواند شما را بهتر به نتیجه برساند .

 

2- کد باز بی فایده نیست

بسیاری از توسعه دهندگان در حال کار کردن و رفع مشکلات مشابه هستند . این کار باعث صرف استعداد و مهارت بیهوده خواهد شد . چرا هر شخص باید روی سایت جداگانه خود کار کند ؟درسته که باید طراحی هر سایت متفاوت از یکدیگر و به نوعی خاص باشد اما پس زمینه و عملکرد که میتواند یکی باشد . این که هر کسی بک اند خاص خودش رو طراحی کند و مشغول کار باشد به نظر من صرف هزینه و زمان بیهوده ای است . در مقایسه با یک سیستم بسته و یا پروژه هایی که افراد به صورت جداگانه برای خودشان به صورت شخصی و خصوصی طراحی میکنند ، سیستم متن باز امکان صرفه جویی در زمان و هزینه بالایی را دارد و پتانسیل این را دارد که در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را دریافت کنید . اگر احیانا به مشکلی برخورد کردید با یک جستجو میتوانید مشکل رخ داده را بررسی کنید و اگر شخصی با آن برخورد داشته و راه حل خود را نوشته با صرفه جویی مجدد امکان رفع مشکل را در سریع ترین زمان ممکن داشته باشید .

 

3- کد باز یک اکولایزر است

پروژه کد باز از همه افراد متخصص دعوت میکند که در آن همکاری کنند . هر کسی . اگر شما علاقه داشته باشید میتوانید در پروژه وردپرس همکاری داشته باشید . فرقی ندارد که در چه شرکتی مشغول کار هستید . هیچ تفاوتی ندارد که کجا زندگی میکنید و یا پول دارید . هر شخصی میتواند از استعداد خودش در زمینه کمک به ارتقا سیستم های کد باز استفاده کند . سر تا سر دنیا امکان ارتقا سیستم را دارند . در تمامی پروژه های متن باز که معمولا یک نسخه از خود را روی گیت هاب قرار میدهند به بهترین شکل ممکن میتوانید آن ها را توسعه دهید و حتی مشکلات سیستم و بروز رسانی های خود را برای طراح ارسال کرده تا از بسته پیشنهادی شما نیز استفاده کند .

 

در کل یک سیستم کد باز باید مفید و استاندارد باشد . یک سیستم قوی اگر در عین حال کد باز باشد میتواند کمک بسیار زیادی به افراد خاص مخصوصا برنامه نویسان کند . مانند وردپرس که نمونه یکی از قوی ترین و منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوا میباشد . خب این بود 3 دلیل برای اثبات خارق العاده بودن کد باز از سمت ما که حتما شما هم خودتون دلایل خاص خود رو در این زمینه داشتید . توجه کنید که این مطلب بیشتر توضیح درباره سیستم های متن بازی میباشد که توسط کاربران در سرتا سر دنیا در حال توسعه و بروز رسانی میباشد و جنبه مقایسه بیشتر برای سیستم هایی است که یک شخص آن را طراحی کرده و نسخه ای از آن را در اختیار دیگران قرار نداده است . خوشحال میشویم که نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید .