مطلب قبلی قسمت اول چگونه سایتمان منبع درآمد ما باشد بود و اکنون میخواهیم به ادامه ی توضیحات درمورد سایت بپردازیم . بحث و صحبت ها در مورد سایت های دانلودی و خبری میباشد ، چون سایت های فروشگاهی بحثشان از سایت های معمولی جدا است . این سایت ها منبع درآمد خود را بر اساس فروش خود دارند اما آنها نیز باید موارد سئو را انجام دهند .

چگونه سایتمان منبع درآمد ما باشد ؟

همانطور که در مطلب قبلی اشاره شد کار سئو ، یک کار ادامه دار و مداوم میباشد ، هیچ کس نمیتواند اعلام کند که کار سئو یک عملیات یک باره و مدت کوتاه میباشد . در زمانی که سایت شما بعد از چندین ماه عملیات سئو به موفقیت در این زمینه برسد ، میتوانید در مورد تبلیغات فکر کنید . تعداد بالای روزانه بالاتر از 1000 بازدید حداقل میتواند شامل یک تبلیغات خوب شود ، سایت هایی هستند که میتوانند رتبه ی سایت و آمار و بازدید سایت شما را نشان دهند . سایت آلکسا و گوگل آنالیز دو سایت بسیار خوب برای نمایش آمار سایت شما میباشد ، البته الکسا را بیشتر بر روی رتبه سایت و ورودی های آن مشاهده میکنند اما گوگل آنالیز یک سایت کامل برای تحلیل و بررسی سایت شما میباشد .

روش های تبلیغات فقط به قرار دادن بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی محدود نمیشود . روش های دیگری نیز است که به آنها اشاره خواهیم کرد :

  • قراردادن تبلیغات پاپ آپ : بعضی از سایت ها هستند که تبلیغات پاپ آپ استفاده میکنند ، البته من شخصا خودم از این روش خوشم نمی آید . چون خودم رو به جای بازدیدکنندگان میگذارم ، شما فرض کنید وارد یک سایت شدید میخواهید یک فایل را دانلود کنید و یا مطلبی که پس از جستجو در گوگل آن را پیدا کرده اید به صورت کامل مطالعه کنید . چه حالی میشوید وقتی یک برای کلیک کردن بر روی یک لینک مطلب 10 صفحه پاپ آپ برای شما باز شود !
  • استفاده از تبلیغات AdSense : این سرویسی از گوگل میباشد که بسیار کاربردی و هدفمند بسته به موارد مورد علاقه ی کاربر  تبلیغات را به وی نمایش میدهد . اما این روش مشکلی دارد که شما نمیتوانید از آن استفاده کنید تنها در صورتی که در خارج از کشور ساکن باشید !
  • استفاده از سیستم های تبلیغات کلیکی همانند روش گوگل و تبلیغات بنری میباشد اما با این تفاوت که شما در یک سایتی که این تبلیغات را به شما ارائه میدهد عضو میشوید و سپس تبلیغات آن سیستم را بر روی سایت خود به صورت کد مشخص قرار میدهید ؛ این تبلیغات میتواند ثابت و یا متغیر باشد اما به هوشمندی گوگل نیست .
  • قرار دادن محصولات خرید پستی فروشگاه های اینترنتی و بازاریابی برای آنها نیز یکی دیگر از روش های کسب درآمد از وب سایت است که بر اساس محصولات فروخته شده به شما درصدی تعلق میگیرد .
  • روش های دیگری نیز وجود دارد که میتوانید از آنها ایده بگیرید ، دست به کسب و کارهای بزرگ بزنید اما این چند روش گفته شده تعدادی از روش های متداول بین افراد تازه کار میباشد که در زمینه برنامه نویسی و موارد دیگر هیچ تجربه ای نداشته اند .

امیدواریم که از این مطلب  چگونه سایتمان منبع درآمد ما باشد  لذت و استفاده کافی را برده باشید.