چند روز پیش داشتم توی اینترنت سرچ میکردم ، سایت های فارسی تا دلتون بخواد توی اینترنت فراوان شدند ، طرح ها و قالب ها از تنوع زیادی برخورداره و این خودش جای بسی خوشحالی داره اما در این میان سایت هایی هستند که میان و قالب های طراحان دیگر رو کپی میکنند و به اسم خودشون منتشر میکنند ، در این میان سایت های معروف زیادی وجود دارند که طراحانشون از عدم خلاقیت برخوردار هستند ! میگردند توی اینترنت دنبال سایت های معروف و همان سایت ها را با کمی تغییر برای خود قرار میدهند ، در این میان سایتی رو دیدم که کار این طراحان بی حوصله و یا بی خلاقیت را با طرح اصلی مقایسه میکرد .

سایت اسکیمو skimoo.ir به بررسی طراحی سایت های مختلف میپردازه ، نام این روند رو اسکی گذاشتند و مرحله اسکی کردن را اینگونه توصیف کرده اند :

 – خلق یک اثر توسط یک آدم اینکاره که زحمت های زیادی برای اون کشیده

 – مشاهده ی این اثر زیبا توسط اسکیموی عزیز و ابراز علاقه ی بسیار زیاد به آن اثر

 – ناتوانی در ساخت اثری بهتر از آن و استفاده از ذهن اسکیمویی

 – کپی کردن اثر و تعویض نام طراح به جای نام خود

نکات بسیار زیبایی در این سایت معرفی شده که از نمونه آنها میتوان به سایت پارس آنلاین ، تبلیغ شامپو صحت و  یا کاور فیلم محاکمه در خیابان اشاره کرد . البته در بین مطالب از یکی از آثار طراحی شده که توسط یک اسکیموی عزیز در سایت دیگری به کار رفته شده بود ، پرده برداری است .

اگر شما هم سایت جالب دیگری را نیز میشناسید که کارهای نوآورانه ای انجام داده ، لطفا آن را اعلام کنید تا مانند معرفی سایت اسکیمو ، آن سایت نیز معرفی شود .