امروز میخواهیم آموزش متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس را به شما کاربران عزیز دهیم . همانطور که میدانید وردپرس به صورت پیشفرض آی پی افرادی که نظر میدهند را در دیتابیس ذخیره میکند و دلیل این کار این است که به شما کمک کند و با استفاده از افزونه ضد اسپم Akismet نظرات اسپم را از سایت شما حذف کند و همچنین آی پی که نظر دهنده اسپم بوده شناسایی شود ، حال میخواهیم به شما طریقه متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس را بگوییم .

متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس

عملیات ذخیره کردن آی پی افراد نظر دهنده به صورت دائمی میباشد . حال اگر شخصی از کاربران شما از برنامه های تغییر آی پی استفاده کند مسلما شما قادر به شناسایی آی پی اصلی و واقعی وی نخواهید بود . البته اکثر هاستینگ ها نیز لیستی از آی پی افراد مراجعه کننده به سایت شما را در اختیارتان قرار میدهند ، البته برای مدت زمان محدود .از سوی دیگر شما با ذخیره نکردن آدرس آی پی بازدیدکنندگان عمل محرمانگی اطلاعات در مورد بازدیدکنندگان وبسایت خود افزایش میدهید و حالا بر اساس صحبت های گفته شده و این مورد که ممکن است برای شما نیز سوال شده باشد به سراغ حل این موضوع خواهیم رفت :

روش 1 :  متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس با افزونه

این راهکار بهترین و ساده ترین راه انجام متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس میباشد که ما به تازه کاران نیز همین روش را پیشنهاد میکنیم .اولین چیزی که شما نیازمند انجام آن هستید استفاده از افزونه Remove IP میباشد . بعد از فعال سازی این افزونه ، آی پی های بازدیدکنندگان به مقدار 127.0.0.1 تغییر پیدا خواهد کرد که البته مربوط به لوکال هاست میباشد .البته لازم به ذکر است که این افزونه آی پی آدرس نظردهنده های قبلی را حذف نمیکند و فقط بر روی آی پی افراد نظر دهنده بعد از نصب افزونه تاثیر گذار میباشد .

روش 2 : متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس به صورت دستی

اگر شما با تغییرات در کد ها راحت هستید میتوانید با استفاده از افزودن تکه کد زیر در فایل functions.php درون پوشه قالب فعال خود اقدام به این کار کنید :

function wpb_remove_commentsip( $comment_author_ip ) {
return '';
}
add_filter( 'pre_comment_user_ip', 'wpb_remove_commentsip' );

این کد همان کار افزونه در روش اول را انجام میدهد .

حذف آدرس های آی پی از نظرات قدیمی وردپرس

قبل از انجام این کار پیشنهاد میشود از سایت خود علی الخصوص دیتابیس خود یک بک آپ تهیه کنید سپس وارد phpmyadmin از طریق کنترل پنل هاست خود شوید ، سپس بر روی گزینه SQL در بالای صفحه کلیک کنید :

متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس
متوقف کردن ذخیره آدرس آی پی در نظرات وردپرس

کد زیر را در کادر مشخص شده نوشته و بر روی دکمه Go کلیک کنید :

UPDATE 'wp_comments' SET 'comment_author_IP' = '';

با این کار تمامی آی پی های نظرات قبلی با یک فاصله خالی جایگزین میشوند .

نکته : اگر برای جدول خود از پیشوند خاصی استفاده میکنید حتما آن را قبل از wp_comments قرار دهید .

امیدوارم که از این مطلب استفاده کافی و لازم را برده باشید .