shortcodes2

 

کد های کوتاه وردپرس یا همان Shortcodes, به یک سری کد کوتاه گفته می شوند که به شما این امکان را می دهند تا بدون دردسر زیاد بسیاری از کار ها را انجام دهید. این ویژگی در وردپرس ۲.۵ معرفی شد و دلیل معرفی آن هم اجازه دادن به کاربران برای اجرا کردن کدها در پست ها, برگه ها و ابزارک ها بدون نوشتن مستقیم آنها اعلام شد. Shortcode ها به شما اجازه می دهند تا فایل ها را فراخوانی کنید یا یک المان را که در حالت عادی نیاز به نوشتن کدهای زیادی است را تنها با یک خط کد بسازید. برای مثال کد کوتاه پیشفرض وردپرس برای درج یک ویدئو در سایت به شکل زیر می باشد.

[shortcode]

هچنین این کد ها می توانند دارای attributes (صفات) نیز باشند. مثلا برای کد کوتاه پیشفرض ویدئو وردپرس می توانید یک صفت src تعریف کنید.

[shortcode color="#cd2122"]

کدهای کوتاهی مثل ویدئو, صدا, شرح عکس, گالری و embed (جاسازی) به طور پیشفرض در وردپرس تعریف شده اند. شما می توانید توسط افزونه هایی که از Shortcode API استفاده می کنند موارد دیگری را برای وردپرس تعریف کنید.

برخی اوقات ممکن است شما بخواهید از متن یک shortcode در یک پست استفاده کنید. برای این کار باید shortcode مورد نظر را در بین دو تا کروشه قرار دهید.

با استفاده از کد های کوتاه, افزودن ویژگی های جدید به وردپرس ساده تر شده است. برای ایجاد گالری , ویدئو ها و قابلیت های مختلف دیگر, نیاز به نشوتن و ویرایش کردن کد های زیادی خواهید داشت, اما با استفاده از shortcode های وردپرس کدهای html و markup های دیگر به صورت مستقیم و پویا در زمانی که کاربر می خواهد آن را ببنید به پست یا برگه افزوده می شود.

در جلسات بعدی نحوه استفاده از شورت کد در قالب و ابزارک و ساخت شورت کد رو نیز آموزش خواهیم داد.

در پناه حق