اگر در قسمت گذشته با ما همراه بوده باشید میدونید که هدف از این مطلب چی هست … خوب حالا اگه هم نمیدونید عیبی نداره براتون میگم !!!

هدف از این سری آموزش رفع خطاهایی هست که زیاد توی وردپرسی شما رخ میده و ممکنه به قول معروف بره روی اعصاب و بعضی اوقات به ناچار سایتتون رو کامل حذف کنید !

توی این قسمت میخواهیم براتون از درد دل بعضی از سایت داران وردپرسی یعنی خطای اعصاب خرد کن Internal Server Error (صفحه سفید مرگ ) بگیم . این خطا در بعضی مواقع به دلیل کمبود PHP memory limit توی تنظیمات سرور باشه ، اگه شما هم با این مشکل رو برو شدید با ما باشید تا براتون راه حل این مشکل رو بگیم .

 

رفع خطاهای شایع وردپرس

 

 

راه کار های حل مشکل صفحه ی سفید مرگ سایت :

1- بررسی کردن فایل .htaccess : خیلی از موارد شده به دلیل یک تغییر کوچولو توی همین فایلی که ممکنه به نظر خیلی ها بی ارزش بیاد سایت کلا از دسترس خارج شده !!! برای بررسی این مشکل یک وردپرس خام بگیرید و فایل .htaccess اون رو جایگزین فایلی که در حال حاضر موجود هست بکنید . این کار رو هم برای روت انجام بدید ، هم پوشه های wp-content, wp-admin و wp-includes . زمانی که شما فایل رو حذف میکنید اگر از قسمت تنظیمات گزینه ی لینک دائمی مطالب رو انتخاب کنید و ذخیره رو بزنید دیگه خودش فایل .htaccess رو میسازه

2- افزایش PHP Memory Limit : اگر با راه قبلی مشکلتون حل نشد پس بیاین بریم سراغ این مرحله ، باید فایل wp-config.php رو ویرایش کنید و کد زیر رو داخلش قرار بدید :

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

 

بعدش میتونید یک فایل خالی php.ini رو توی هاست و پوشه ادمین ایجاد کنید و داخلش این کد رو بنویسید :

memory=64MB

فایل رو ذخیره کنید و ادامه کار ببینید مشکلتون حل میشه یا نه ! اگه نشد بزنین بریم سراغ مرحله بعدی

3- غیر فعال کردن تمامی افزونه ها : توی پنل مدیریتی خودتون برید و تمامی افزونه ها رو غیر فعال کنید .

4- دوباره فایل های اصلی وردپرس پوشه های wp-admin و wp-includes رو کپی کنید ، هیچ کدام از اطلاعاتتون حذف نمیشه .

5- اگر هیچ کدوم از اینا مشکلتون رو حل نکرد دیگه دست مدیر سرور رو میبوسه که کانفیگ خودش رو بررسی کنه و بهتون جواب بده !!

 

منتظر قسمت سوم رفع خطاهای شایع وردپرس از آی وحید باشید …