سلام … سلام …سلام

سلام به همه ی عزیزان . امروز اومدیم با انرژی فراوان ، اومدیم واسه چی ؟!! خب معلومه دیگه . اومدیم برای آموزش قسمتی دیگه از سری آموزش های رفع خطاهای شایع در وردپرس . کار از نیمه گذشت و الان وقت اونه که کم کم نزدیک بشیم به موارد پایانی ، بحث امروز خیلی داغ و پیچیده است و همچنین جذاب ! پیشنهاد میکنم ما رو همراهی کنین

آموزش این قسمت : گیر کردن پشت در مدیریت وردپرس !!

 

رفع خطاهای شایع در وردپرس - قسمت نهم

 

رفع خطاهای شایع در وردپرس – قسمت نهم

خب توی این قسمت آموزش از رفع خطاهای شایع در وردپرس همانطور که گفتیم میخواهیم برسیم به این آموزش : گیر کردن پشت در مدیریت وردپرس . حالا این به چه معنی هست ؟

خیلی آسونه ، شما تا حالا شده هرچی نام کاربری و رمز خودتون رو میزنید وارد مدیریت وردپرس نمیشید ؟! کلافه نشدید ؟ اعصابتون داغون نشده ؟ من که بعضی وقتا رمزمو یادم میره خیلی اعصابم به هم میریزه پس حال شما رو درک میکنم . سریع میرم سراغ علت ها و آموزش رفع آنها :

خطا در ارتباط با بانک اطلاعاتی

اولین مورد زمانی پیش میاد که سایت به صورت صحیح نمیتونه با بانک اطلاعاتی و پایگاه داده ی وردپرس ارتباط برقرار کنه ، حالا باید چکار کرد ؟ راه حل این کار ساده است و قبلا گفته شده ، پس زیاد روی این قسمت مانور نمیدیم ولی اگر بخواهید میتونین لینک زیر رو برای حل مشکلتون پیدا کنید :

آموزش رفع خطای ارتباط با پایگاه داده در وردپرس

مشاهده ی صفحه ی سفید مرگ 

ممکنه وقتی میخواهید به صفحه ی ورودی مدیریت برید صفحه ی سفید رو مشاهده کنید ، برای این مرحله هم توی آموزش های قبلی به صورت مفصل توضح دادیم پس از توضیح دوباره ی این مطلب میپرهیزیم و لینک مطلب رو در خط زیر براتون قرار میدیم که میتونید کامل مطالعه کنید :

رفع مشکل صفحه ی سفید مرگ

مشکل رمز نامعتبر

بعضی از اوقات ممکنه با این حال که دارید نام کاربری و رمز عبور صحیحی رو وارد میکنید اما پیغام خطا به شما نمایش داده بشه ! حتی زمانی که اقدام به بازیابی رمز عبور میکنید متاسفانه ایمیلی به شما ارسال نمیشه و اینجاست که باید گفت به احتمال 95 % درصد سایتتون هک شده !!!

در اینجور مواقع شما چاره ای ندارید جز اینکه رمزتون رو از طریق گزینه phpmyadmin در کنترل پنل هاستتون تغییر بدید .

از دست دادن دسترسی مدیریت

بعضی مواقع شما ممکنه بتونید وارد پنل مدیریت بشید اما هیچ گونه دسترسی مدیریتی مانند قالب ها ، افزونه ها و موارد دیگه رو مشاهده نکنید . توی این جور مواقع دسترسی شما احتمالا تغییر یافته و از حالت مدیریت خارج شدید

در صورتی که این اتفاق برای شما افتاده باشه باز هم باید از طریق گزینه phpmyadmin در کنترل پنل هاستتون دسترسی مدیریت رو برای کاربر خودتون فعال کنید ( در صورتی که تعداد درخواست ها برای افزودن آموزش تصویری برای این مورد و مورد قبلی زیاد باشد این آموزش برای استفاده ی شما عزیزان هم به صورت متنی و هم به صورت آموزشی اضافه خواهد شد ! پس اگه میخواین این آموزش رو توی نظرات اعلام کنید. )

رخ دادن خطاهای پی اچ پی 

در مورد آخری هم که ممکنه براتون رخ بده اینه که یک فانکشن یا تکه کد پی اچ پی مورد در قالب و یا سایتتون باعث عدم دسترسی به این صفحه و یا امکان وارد شدن بشه که باید کد های درون قالب ، افزونه ها رو بررسی کنید ، در این مواقع فعال کردن حالت دیباگ در وردپرس کمک بسیار زیادی میکنه و راحت تر میتونید کد مورد نظر رو به دست بیارید و اون رو ویرایش کنید .

امیدواریم که از این قسمت آموزش از مجموعه آموزش رفع خطاهای شایع در وردپرس استفاده کامل رو برده باشید ، تا قسمت بعدی و مطلب بعدی به خدانگهدار