تا حالا شده سایتی داشتید که هک شده و دیگه گفتید باید قید این سایتم رو بزنم و دیگه تموم ؟ توی این مطلب از سایت آی وحید میخواهیم به شما آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی را بدهیم ، با این آموزش حداقل میدونید اگر روزی خدای نخواسته سایتتون هک شد چطوری اون رو تعمیر کنید .

اگر میخواهید مطلب رو به صورت کامل بخونید پس با ما همراه باشید .

آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی

چند نکته قبل از شروع

هک برای تمام سیستم ها و فریم ورک ها ممکنه پیش بیاد و هیچ ربطی به سیستم خاصی مثل وردپرس ، دروپال ، جوملا و … نداره .

زمانی که سایت شما هک میشه ممکنه کل رنکتون آسیب ببینه ، ویروس و شل میتونه بازدید کننده های شما رو به سایت های مستهجن بفرستند و کلی روی آمار بازدید سایت شما تاثیر منفی بگذارند .

آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی
آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی

اگر سایتتون یک سایت تجارتی است حتما امنیت باید حرف اول رو توی کارتون بزنه.پس به خاطر همینه که هاستی رو انتخاب کنید که امنیت داشته باشه و در کنار اون بتونید سایت وردپرسی خودتون رو قوی تر کنید .

همیشه سعی کنید از سایتتون بک آپ گیری کنید و اگر از افزونه ای استفاده میکنید ، سعی کنید اون افزونه یک افزونه ی مناسب باشه برای سایتتون.

تمام موارد ذکر شده در بالا نقش مهمی رو توی امنیت سایتتون دارند ، اما اگر خدای نکرده دیر به این مطلب برخورد کردید هنوزم برای اینکه سایتتون رو مدیریت کنید دیر نشده .

گام 0 : حرفه ای عمل کنید

امنیت در سایت شما حرف اول رو میزنه . شما میتونید سایت خودتون رو آنالیز کنید ، اما چطوری؟!

افزونه های فایروال و امنیت وردپرس وجود دارند که به صورت پولی و رایگان موجود هستند مثل سایت sucuri.net که میتونید از اونها استفاده کنید . سایت خودتان را آنالیز کنید و بفهمید چه مشکلاتی در سایت شما وجود دارد ، چه خطراتی سایت شما رو تهدید میکند و کد های مخرب تا چه میزان به سایت شما نفوذ پیدا کرده اند .

گام اول : خطر هک را شناسایی کنید 

زمانی که سایت شما هک میشه تحت فشار شدید استرس هستید ، لطفا خونسردی خودتون رو حفظ کنید ، بشینید و تمام مواردی که ممکنه باعث هک شدن رو یک جا یاد داشت کنید .

موارد زیر هم چک لیست خوبی میتونند باشن برای شما :

  • آیا میتونید وارد پنل مدیریت بشید ؟
  • سایتتون به آدرس دیگه ریدایرکت میشه ؟
  • آیا سایتتون حاوی لینک های ناشناخته شده ؟
  • آیا گوگل سایتتون رو به عنوان سایت ناامن علامت گذاری کرده ؟

همه ی این موارد رو بنویسید و سپس از هاستینگتون هم بخواهید که شما رو در این امر کمک کنه .اولین کار قبل از هر چیزی تغییر رمز عبور شماست ، شما نیاز دارید تا رمزتون رو تغییر بدید قبل از اینکه کار پاکسازی رو انجام بدید پس اول از همه برید سراغ تغییر رمز .

خب آموزش قسمت اول به پایان رسید ، ان شاءالله در روزهای آتی با بقیه ی قسمت های آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی در خدمت شما خواهیم بود .