بازی آنلاین چیست ؟

پیشگفتار : با سلام و عرض ادب و احترام ؛ در این بخش قصد دارم شما را با بازی آنلاین به ویژه بازی های آنلاین فعال، در کشور عزیزمان ایران آشنا کنم اگر شما یک علاقه مند به بازی هستید حتمأ این بخش را مطالعه نمایید.

بازی آنلاین یک نوع بازی به روش بر روی خط ( آنلاین : ارتباط دو طرفه ) بوده و اغلب به صورت گروهی و دسته جمعی انجام میشود که یکی از محبوب ترین سبک در بازی آنلاین سبک استراتژیک است که تا کنون بازی های آنلاین تحت وب ( مرورگر : Browser Game Online ) بیشتر با این خصوصیات ساخته و اجرا شده اند و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

اقدامات قبل از طراحی سایت بازی آنلاین

برای طراحی، ساخت و اجرا یک وب سایت بازی آنلاین تحت مرورگر شما نیاز به چندین مورد اساسی دارید :

  1. یک رهبر کاملأ مسلط بر روی پروژه بازی سازی
  2. برآورد هزینه و زمان طراحی، ساخت و اجرا بازی آنلاین
  3. آینده بازی خود را از قبل بسنجید و مورد بررسی قرار دهید
  4. تکمیل نیروی انسانی ( گرافیست ، کد نویس و … ) و تشکیل یک گروه
  5. طراحی سایت بازی آنلاین را از همان ابتدا ریسپانسیو واکنش گرا طراحی کنید
  6. قبل از شروع طراحی با روانشناسی رنگ ها و جذب بازیکن به بازی خود آشنا شوید

اکنون پس از طی کردن مراحل بالا به سراغ موارد جزئی تر میرویم و نکات ریز و مهم را بررسی میکنیم.

برای طراحی سایت بازی آنلاین میتوانید از زبان برنامه نویسی php و یا flash استفاده کنید که ترجیحأ زبان php را توصیه میکنم.

همچنان اگر قصد طراحی سایت بازی آنلاین را دارید به شما پیشنهاد میکنم از همین ابتدای کار به صورت ریسپانسیو طراحی کنید که در آینده با مشکل مواجه نشوید.

به عنوان مثال بازی آنلاین تراوین ( تراوین اسپید ) با استفاده از زبان برنامه نویسی php ( مجموع : php , my-sql , html , css ) ساخته شده است که با انجام چندین مراحل محاسبات اعداد ریاضی بازی اجرا شده و توسط گرافیک ظاهری بازی کد های محاسبه شده تبدیل به گرافیکی زیبا و جذاب میشود .

http://www.travianspeed.ir/

و بطور مثال دیگر بازی آنلاین جنگ خان ها در قسمتی از بازی از برنامه نویسی flash و در بعضی جا ها حتی از Unity استفاده شده است که جزئ بازی سازی های حرفه ای به حساب می آید.

و اما سایت های بازی بر پایه flash ، بازی فلش که یکی از محبوب ترین بازی هاست تنها از زبان flash استفاده شده است و مراحل بازی های به صورت مختصر و با گرافیکی کم حجم ساخته شده اند.

https://unity3d.com/