وردپرس نسخه 4.3 چند وقتی است که آمده اما ما تا کنون درباره ی تغییرات موجود در این نسخه صحبت نکرده ایم . نسخه 4.3 به نام Billie مربوط به یک خواننده جاز ( Billie Holiday) نام گذاری شده است. ویژگی های نسخه ی جدید باعث شده قالب بندی متون و سفارشی سازی راحت تر و سریع تر صورت گیرد .

با هم میپردازیم به توضیحات کامل درباره ی تغییرات اعمال شده در نسخه ی جدید

لازم به ذکر است اگر تصاویر قرار داده شده به صورت انگلیسی هستند به دلیل این میباشد که تصاویر از سایت وردپرس انگلیسی دریافت شده است .

بررسی وردپرس نسخه 4.3 -قسمت اول

ویژگی های وردپرس نسخه 4.3

  • منوها در سفارشی سازی
بررسی وردپرس نسخه 4.3 -قسمت اول
بررسی وردپرس نسخه 4.3 -قسمت اول

منوهای خود را بسازید . ویرایش کنید و آن را به فهرست اصلی خود اختصاص دهید . همه ی این موارد به صورت آجاکس و زنده مشاهده میشود . این قسمت با گوشی های موبایل نیز سازگاری کامل دارد .

این قسمت در گزینه ی سفارشی سازی پنل مدیریتی موجود میباشد که نسبت به قسمت فهرست معمولی وردپرس و نسخه ی بتا وردپرس 4.3 به معنای واقعی سریعتر میباشد !

–  میانبر های قالب بندی متون

متن خود را تایپ کنید ، دکمه اینتر (Enter) را فشار دهید ، مشاهده میکنید حالت قالب بندی متن تغییر کرده است ! شما میتوانید یک لیست یا نقل قول بسازید ، یا اینکه فرمت متن را به صورت Heading تغییر دهید ، تمامی موارد با # و * آغاز میشود . به عنوان مثال برای ایجاد یک لیست میتوانید از دستورات زیر استفاده کنید

* Bulleted list
– Bulleted list
1. Numbered list
1) Numbered list

یا اینکه برای نقل قول و ایجاد heading از دستورات زیر استفاده کنید :

>Blockquote
## Heading 2
### Heading 3
#### Heading 4
##### Heading 5
###### Heading 6

توجه کنید این دستورات را به صورت دستی باید تایپ کنید تا جواب بگیرید ، در صورتی که کد مورد نظرات را کپی کنید به جواب نمیرسید ، مثلا اگر اول نوشته * یا – اضافه کنید پس از زدن دکمه ی اینتر آن خط به صورت لیست تبدیل خواهد شد !

این ویژگی بر روی گوشی به خوبی کارایی دارد و میتواند شما را در امر نوشتن یاری کند .

  • آیکون سایت
بررسی وردپرس نسخه 4.3 -قسمت اول
بررسی وردپرس نسخه 4.3 -قسمت اول

دیگر برای افزودن آیکون به سایت یا اصطلاحا همان فاوآیکون نیاز به کد نویسی ندارید ، به راحتی و با استفاده از سفارشی ساز وردپرس اقدام به قرار دادن فاوآیکون برای سایت خود کنید .اگر قبلا برای سایت خود فاوآیکون اضافه کرده باشید میتوانید در قسمت سفارشی ساز آیکون خود را تغییر داده و یا اینکه آن را حذف کنید . فاو آیکون به جذب مشتری و بازدید کننده ی بیشتر به سایتتان کمک خواهد کرد . آموزش کامل قرار دادن فاو آیکون را در مطالب قبلی برای شما بازگو کرده بودیم .

امیدواریم که در این قسمت از “بررسی وردپرس نسخه 4.3 -قسمت اول” استفاده ی کامل را از مطلب برده باشید . در مطالب بعدی قسمت دوم امکانات و ویژگی های جدید وردپرس در نسخه 4.3 برای شما به صورت کاملتر توضیح داده خواهد شد .