امروز با یک مطلب کاربردی و آن هم آموزش نمایش آخرین ورود کاربر در وردپرس با شما همراه هستیم . شاید شما بخواهید در پنل مدیریت خود و یا در سمت سایت مشاهده کنید که کاربر مورد نظرتان آخرین بار ورودش به سایت چه زمانی بوده است ، ما در این مطلب میخواهیم همین نکته را به شما آموزش دهیم . پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید …

آموزش نمایش آخرین ورود کاربر در وردپرس

به صورت پیشفرض شما این امکان را ندارید که در پنل مدیریت و یا سایت آخرین لاگین و ورود کاربر را مشاهده کنید و البته این مورد تنها به کاربران معمولی محدود نمیشود ، بلکه شما میتوانید تمام کاربران در سایت ، از جمله سایر مدیران و حتی نویسنده ها را مشاهده کنید و اگر نویسنده ای مطلبی در سایت گذاشته به همراه اطلاعات وی آخرین لاگین فرد را مشاهده کنید .

روش اول : نمایش آخرین ورود کاربر در پنل مدیریت

این روش ساده تر است اما فقط آخرین ورود کاربر را در پنل مدیریت وردپرسی برای شما نمایش میدهد ، در نتیجه سایر کاربران در سمت خروجی سایت نمیتوانند آخرین ورود نویسنده ها را مشاهده کنند .برای این کار لازم است تا افزونه WP Last Login را نصب و فعال کنید ، پس از فعال کردن افزونه به قسمت کاربران در پنل مدیریتی سایت خود بروید ، یک ستون جدید در انتهای جدول اطلاعات کاربر مشاهده خواهید کرد :

 

آموزش نمایش آخرین ورود کاربر در وردپرس
آموزش نمایش آخرین ورود کاربر در وردپرس

 

در ابتدا ممکن است برای تمامی کاربران متن هرگز یا never مشاهده کنید که این به دلیل این است که تمامی تاریخ های ورود پس از فعال شدن افزونه حساب خواهد شد پس اگر بعد از فعال سازی افزونه کاربری وارد سایت شما شود سپس شما میتوانید آن را مشاهده کنید .

روش 2 : نمایش آخرین ورود کاربر به صورت دستی

این روش به همه اجازه میدهد که آخرین ورود کاربران را در سایت شما مشاهده کنند . کد های زیر را به فایل functions.php درون مسیر پوشه قالب خود قرار دهید .

<?php 
/**
 * Capture user login and add it as timestamp in user meta data
 *
 */

function user_last_login( $user_login, $user ) {
    update_user_meta( $user->ID, 'last_login', time() );
}
add_action( 'wp_login', 'user_last_login', 10, 2 );

/**
 * Display last login time
 *
 */
 
function wpb_lastlogin() { 
	$last_login = get_the_author_meta('last_login');
	$the_login_date = human_time_diff($last_login);
	return $the_login_date; 
} 

/**
 * Add Shortcode lastlogin 
 *
 */
 
add_shortcode('lastlogin','wpb_lastlogin');
?>

با این کد هر بار که کاربر وارد سایت میشود ، اطلاعات آخرین بازدید وی ذخیره میشود . قبل از اینکه شما بخواهید عملکرد این قسمت را تست کنید باید یکبار خارج و سپس وارد شوید .سپس شما برای نمایش دادن این مقدار تنها کافی است تا از کد کوتاه [lastlogin] در صفحات خود استفاده کنید . اگر شما میخواهید از این د در قالب استفاده کنید بهتر است کد زیر را امتحان کنید .

<?php echo 'آخرین بازدید: '. do_shortcode('[lastlogin]') .' قبل'; ?>

اگر شما میخواهید اطلاعات کامل تاریخ را مشاهده کنید خط زیر را در فایل functions.php پیدا کنید :

$the_login_date = human_time_diff($last_login);

و سپس آن را با این خط جایگزین کنید :

$the_login_date = date('M j, Y h:i a', $last_login);

امیدواریم که آموزش نمایش آخرین ورود کاربر در وردپرس برای شما مفید و کاربردی بوده باشد . شما میتوانید نظرات خود را برای هر چه بهتر شدن مطالب برای ما ارسال نمایید .