آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی

با سلام خدمت دوستان ، با قسمت دوم از آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی در خدمت شما عزیزان هستیم ، توی آموزش قبلی درباره ی این صحبت کردیم که اگر سایتی دارید که هک شده چکار هایی باید انجام بدید و یک گام از مراحل انجام کار رو بهتون گفتیم ، حالا میخواهیم گام های بعدی رو براتون شرح بدیم پس با ما همراه باشید .

گام دوم : با هاستینگتون صحبت کنید

بیشتر هاستینگ های حرفه ای راه حل های مفیدی برای حل مشکل شما ارائه میدن پس لازمه یه صحبت کوچولو باهاشون داشته باشید و ازشون کمک بخواهید .یکی از کارهای مهم شروع ، تماس گرفتن با هاستینگتون و گفتن شرایط و توضیح به آنها هست .

گام سوم : بازیابی نسخه پشتیبان

اگر شما از هاست و سایتتون نسخه ی پشتیبان دارید و مطمئن هستید اون نسخه برای قبل از زمان هک شدن سایت شما هست پس اون نسخه رو restore کنید تا کمی بهتون خیال راحت داده بشه ! اگر چه اون سایت هایی که مطالب رو به صورت روزانه قرار میدهند ممکن است بهشون لطمه وارد بشه چون مطالب ، نظرات و بازدیدهاشون حذف میشه .

مورد بدتر این هست که شما نسخه ی پشتیبان از سایتتون نداشته باشید و یا اینکه وب سایت شما مدت زمان زیادی رو هک شده باشه و شما نمیخواهید اطلاعاتتون پاک بشه ، توی این شرایط مجبورین که دستی موارد هک رو حذف کنید .

گام چهارم : بررسی کدهای مخرب و حذف آنها

به سایت وردپرسیتون یه نگاه بندازید و فایل ها و قالب های بیکار رو حذف کنید ، خیلی وقتها هکر ها از راه در پشتی به صورت مخفی وارد سایت شما میشن که در اصطلاح هکر ها Backdoor میگن این کار رو ، هر چه فایل های اضافی پاک بشه دست شما برای شناسایی عامل هک بازتر میشه . Backdoor به روشی گفته میشه که مسیر شناسایی و ورود به سایتتون رو دور میزنه و از یک راه دیگه به غیر از اون راهی که شما وارد سایت میشین وارد سایت میشه .هکر های باهوش بعد از این که نفوذ کردند به سایت شما میان و یک شل برای backdoor توی سایت شما قرار میدن تا بعد از اینکه شما عامل نفوذ رو شناسایی کردید بتونند از طریق اون وارد سایت شما بشوند .

شما میتونید فایل های سایتتون با استفاده از افزونه هایی که برای وردپرس وجود داره بررسی کنید و فایل ها و کدهای مخربشون رو شناسایی کنید .

خب قسمت دوم آموزش هم به اتمام رسید و ان شاء الله چند روز آینده قسمت سوم و آخر آموزش تعمیر سایت هک شده وردپرسی رو براتون قرار میدهم .